نسخه چاپی

نمایندگان از جواب وزیر اطلاعات قانع نشدند

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارائه توضیحات وزیر اطلاعات درباره شنود از خاتمی و دیدار هیئت اروپایی با فعالان فتنه 88 در كمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه امروز کمیسیون در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جلسه ابتدا مصوبات جلسه هیئت رئیسه کمیسیون قرائت شد، اعزام هیئت کمیسیون به روسیه به سرپرستی احمدی رئیس کمیته سیاست خارجی و همراهی آصفری و جوکار، اعلام به وزارت خارجه مبنی بر پیگیری جدی مرگ عامل انفجار در مقابل سفارت‌خانه ایران در لبنان، دعوت از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در کمیسیون، تصویب سفرهای مرتبط با کمیسیون در هیئت رئیسه و ارجاع به کمیته سفرها را از جمله مصوبات هیئت رئیسه کمیسیون دانست.

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه اعضای کمیسیون به نقد و بررسی سفر گروهای دوستی-پارلمانی کشورهای اروپایی به ایران پرداختند، گفت: حضور محمود علوی وزیر اطلاعات در کمیسیون برای پاسخ به سؤالات نمایندگان را دستور بعدی کمیسیون بود، آریایی‌نژاد اولین سوال را مطرح کرد.

نقوی ادامه داد: آریایی‌نژاد سؤال کرد که چرا وزارت اطلاعات اقدامات پیشگیرانه در مورد دیدار هیئت پارلمانی اروپایی با فعالین فتنه در حل سفارت‌خانه یونان انجام نداده است؟ علوی پاسخ داد که تماس جلسه هماهنگی با مسئول اصلی موضوع در وزارت صورت نگرفته با این وجود وزارت اطلاعات هم در جلسه هماهنگی صریح و آشکار با ملاقات مذکور اعلام مخالفت کرده است؛ پس از توضیحات وزیر، آریایی‌نژاد گفت که از پاسخ علوی قانع نشده است.

نماینده ورامین در مجلس با بیان اینکه آقامحمدی طراح سؤال دوم از وزیر اطلاعات بود، سوال آقامحمدی نیز مشابه سؤال قبلی بود، تصریح کرد: وی سؤال کرد که علت و چگونگی ملاقات هیئت اروپایی با زندانیان فتنه 88 و پذیرش شرط ملاقات از طرف ایران چه بوده است؟ وزیر اطلاعات مجدداً توضیح داد که وزارت با اصل سفر گروه‌های دوستی پارلمانی و سایر مراودات مخالفتی ندارد و باز هم اشاره می‌کنم که ما نظر مخالفت خود را با ملاقات هیئت با افراد مذکور اعلام کرده بودیم، پس از توضیحات علوی، آقامحمدی نیز از پاسخ قانع نشد.

نقوی خاطرنشان کرد: سؤال سوم از طرف رسایی مطرح شد، وی سؤال کرد که عملکرد وزیر اطلاعات در زمینه مسئله شنود به چه صورتی است؟ چون خاتمی در مصاحبه با مطبوعات گفته که از اینجانب شنود می‌شود و این اقدام غیرقانونی است، سوال ما از وزیر این است که چنین اتهامی که از طرف خاتمی به نظام وارد می‌کند درست است یا خیر؟ علوی پاسخ داد که وزارت اطلاعات هیچ‌گونه اقدامی بویژه در حوزه شنود بر خلاف قانون و بدون مجوزهای قانونی انجام نداده و نخواهد داد، پس از پاسخ وزیر، رسایی از پاسخ قانع نشد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...