نسخه چاپی

سرمربی جدید تیم ملی امید در گفت و گو با نما:

منصوریان احساسی شد و استعفا داد/فدراسیون از ما انتظاری ندارد

عکس خبري -منصوريان احساسي شد و استعفا داد/فدراسيون از ما انتظاري ندارد

هومن افاضلی گفت:واقعیت این است كه به دلیل اینكه بحث ملی بود از خودم گذشتم و جانشین منصوریان شدم. شاید در عمان نتایجی بگیرم كه در كارنامه من تاثیرمنفی بگذارد

گروه ورزشی نماسرانجام پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان علیرضا منصوریان از سمت سرمربیگری تیم ملی زیر 22 سال استعفا داد و هومن افاضلی به جای وی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. هومن افاضلی که پیش از این به عنوان مدیر فنی تیم زیر 22 سال فعالیت می‌کرد حال باید همراه ملی‌پوشان زیر 22 سال در مسابقات عمان شرکت کند. هومن افاضلی را کما بیش می شناسیم.البته جدا از خلق و خوی خاصش که آدم را یاد دوران علی دایی می اندازد اما در کل می شود با او نشست و دو کلمه حرف حساب زد. او در گفت‌وگو با «نما» به سوال‌های ما درباره سمت جدیدش پاسخ داد.
گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا

آقای افاضلی در یک شرایط ویژه به عنوان جانشین علیرضا منصوریان انتخاب شدید.
بله، البته من به همراه منصوریان و سایر اعضای کادر فنی عضو یک گروه بودیم اما منصوریان  دل شکسته شد و از سمت خود استعفا کرد.
بیشتر توضیح می دهید؟
من به همراه منصوریان و سایر اعضای کادر فنی عضو یک گروه بودیم اما منصوریان یک مقدار دل شکسته بود و آن چیزی که در ذهنش بود و می‌خواست پیاده کند برآورده نشد و می‌توان گفت او احساسی شد و از سمتش استعفا داد. ما هم نمی توانستیم ببینیم کار در زمین بماند.
استعفایی که باعث شد شما به عنوان جانشین وی انتخاب شوید.
این اتفاق با درخواست رییس فدراسیون فوتبال افتاد. منصوریان تفکراتی در ذهنش بود که می‌خواست آنها را اجرایی کند و وقتی متوجه شد که نمی‌تواند آن طور که می‌خواهد کار کند احساسی شد و رفت؛ ما هم نباید می‌گذاشتیم کار در زمین بماند چرا که بحث ملی در میان بود.
همان مشکلات برای شما هم وجود دارد و شاید با نتیجه‌های ضعیف در مسابقات عمان کارنامه مربیگری شما زیر سؤال برود؛ از این بابت نگران نیستید؟
واقعیت این است که به دلیل اینکه بحث ملی بود از خودم گذشتم و جانشین منصوریان شدم. شاید در عمان نتایجی بگیرم که در کارنامه من تاثیرمنفی بگذارد اما شما توجه داشته باشید بسیاری به خاطر کشورمان شهید شدند یا دست و پایشان قطع شد، حالا بنده نوعی یک مقدار از اعتبار خودم بگذرم چیز مهمی نخواهد بود ضمن اینکه مردم هم شرایط تیم زیر 22 سال را درک می‌کنند و می‌دانند این تیم چه اوضاع و احوالی دارد.
حال این تیمی که به شما رسیده چه مشکلاتی دارد؟
ببینید ما با 19 بازیکن در حال تمرین هستیم و این در حالی است که 24 بازیکن را به اردوی تیم ملی امید دعوت کرده بودیم.5 بازیکن غایب هستند و این مطمئنا به نفع تیم ملی امید نیست که با 5 غایب کارش را شروع کند

شما چطور می‌خواهید با مشکل همکاری نکردن باشگاه‌ها برای در اختیار گذاشتن بازیکنان خود در اردو تیم زیر 22 سال کنار بیایید؟ مشکلی که باعث شد منصوریان استعفا بدهد.
این اختلاف سلیقه بین تیم‌های ملی و باشگاه‌ها نزدیک به 30-40 سال قبل در اروپا نیز وجود داشت که باعث شد تقویم‌نویسی در فوتبال باب شود، بعد از آن، روزهای فیفا آمد و تقویمی را درست کردند که بر اساس آن تقویم تیم‌های باشگاهی از چه روزی بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.
پس چطور تیم زیر 22 سال بر اساس این تقویم عمل نکرد؟
اتفاقاً ما طوری برنامه‌ریزی کردیم که تیم زیر 22 سال در تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر در مسابقات عمان شرکت کند اما وقتی دو اردو تیم ملی بزرگسالان عقب افتاد و برنامه‌های لیگ جابجا شد ما مجبور شدیم در کوران مسابقات لیگ برتر در این رقابت‌ها شرکت کنیم والان هم باشگاه‌ها محق هستند بازیکنان خود را در اختیار تیم زیر 22 سال قرار ندهند.
ترفند شما برای در اختیار گرفتن بازیکنان از باشگاه هاچیست؟
ترفندی نداریم؛ فدراسیون از ما خواسته صرفاً در مسابقات عمان شرکت کنیم و نتیجه ملاک نیست. فدراسیون هم از ما انتظاری ندارد چرا که با تیم سوم خود در این رقابت‌های شرکت می‌کنیم.
بازی‌های رده امید را زیر نظر دارید تا بازیکنان شایسته را به اردوی تیم ملی دعوت کنید؟
من در سمت قبلی‌ام به طور جدی مسابقات امیدها را زیر نظر نداشتم اما منصوریان این کار را کرده است. اگر بازیکنی در رده امید خوب باشد به طور حتم در تیم بزرگسالان باشگاه خود هم به میدان می‌رود و ما آنها را زیر نظر داریم. واقعیت را هم بخواهید بازیکنان امیدی که در تیم بزرگسالان بازی کنند دارای تجربیات ارزشمندی هستند که می‌تواند به ما کمک کنند.
یعنی فقط می‌خواهید به سراغ بازیکنان با تجربه بروید؟ در این بین کشف استعدادهای گمنام چه می‌شود؟
ما اکنون بازیکنی از لیگ دسته دوم در اردو داریم، ولی طبیعی است به سراغ بازیکنان با تجربه تر هم برویم ضمن اینکه ما محدودیت هم داریم. الآن 23 بازیکنی که به اردو دعوت کردیم از بین همان 47 بازیکنی است که پیش از این منصوریان اسمشان را برای مسابقات عمان رد کرده بود.
در مجموع از کاری که قبول کرده اید راضی هستید؟
بله، در حال حاضر از کاری که می کنم راضی هستم البته دغدغه ام حضور همه بازیکنان دعوت شده است...من فکر می کنم که همه بازیکنانی که به تیم ملی امید دعوت شده اند دوست دارند در اردو باشند اما مشروط بر اینکه باشگاههایشان به آنها اجازه حضور دهند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...