نسخه چاپی

حمایت مردم فرانسه از رقیب ساركوزی

عکس خبري -حمايت مردم فرانسه از رقيب سارکوزي

حمایت اكثر فرانسوی ها از نامزد حزب سوسیالیست فرانسه و مخالفت "فرانسوا اولاند" با طرح پیشنهادی "آنگلا مركل" صدراعظم آلمان برای حل بحران یورو از جمله آخرین اخبار انتخابات فرانسه است.


به گزارش نما به نقل از شینهوا، نظرسنجی موسسه هریس نشان می دهد که ۶۳ درصد از فرانسوی ها بر این باورند "فرانسوا اولاند" نامزد حزب سوسیالیست انتخابات فرانسه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری "نیکلا سارکوزی" را شکست می دهد.

این درحالیست که تنها ۳۵ درصد از فرانسوی ها بر این باورند سارکوزی بار دیگر وارد کاخ الیزه می شود.

در این نظرسنجی که اوایل هفته جاری صورت گرفت، ۵۰ درصد از پرسش شوندگان اعلام کردند که به اولاند رای می دهند، این درحالیست که ۴۵ درصد فرانسوی ها از سارکوزی حمایت کردند و ۵ درصد درباره انتخاب خود مطمئن نبودند.

این انتخابات درحالی برگزار می شود که نرخ بیکاری در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است.

تنها در ماه فوریه ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در جستجوی یافتن شغل مناسب بودند که بدین ترتیب شمار بیکاران در فرانسه به ۲.۵ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

همچنین اولاند در گفتگو با تلویزیون "فرانس ۲" ضمن مخالفت با طرح پیشنهادی "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان برای کاهش بودجه حل بحران یورو تاکید کرد: این حق آلمان نیست که برای بقیه اروپا تصمیم بگیرد.

طرح مرکل برای حل بحران یورو درحالیست که اولاند با نشان دادن مخالفت خود با طرح های ریاضت اقتصادی در پی خرید آرای رای دهندگان فرانسوی است که از تدابیر ریاضت طلبانه دولت سارکوزی به ستوه آمده اند.

اولاند در همین راستا مخالفت خود را با توافقنامه مالی تصویب شده کشورهای اتحادیه اروپا که بر افزایش اقدامات ریاضت طلبانه تاکید دارند، اعلام کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که مجله اشپیگل به دست آورده آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان از اولاند در مبارزه انتخاباتی حمایت نکرده اند. مرکل با "ماریو مونتی" نخست وزیر ایتالیا و "ماریانو راخوی" نخست وزیر اسپانیا توافق کرده تا از اولاند اجتناب کنند و با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هم توافق کرده تا با اولاند دیداری نداشته باشد.

اولاند و سارکوزی ششم مه (۱۷ اردیبهشت) برای دور دوم به مصاف یکدیگر می روند و مناظره تلویزیونی این دو نامزد در روز دوم مه از تلویزیون پخش می شود.

اولاند و سارکوزی درحالی به مصاف هم می روند که آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد نامزد حزب سوسیالیست موفق به کسب ۵۴ درصد می شود و رقیب وی ۴۶ درصد آرا را از آن خود می کند.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...