نسخه چاپی

راه ما از مسیر جهاد و مقاومت می گذرد

سردار سلامی با اشاره به هنر سپاه و قابلیت های منحصربفرد این نهاد انقلابی گفت: تفكر سیال سپاه، معادلات دشمنان را برهم زده است.

به گزارش نما؛ سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع فعالان عرصه پژوهش و پژوهشگران پاسدار هدف اصلي نظام سلطه را تسلط و استيلا بر ذهن‌ها و كنترل ذهني جهانيان عنوان و تصريح كرد: ملت سازي از جمله راهكارهاي تحقق اين امر مي باشد كه تصوير اين استراتژي خطرناك را در تهاجمات فرهنگي، محاصره ‌هاي علمي و منزوي سازي سياسي به وضوح مي توان يافت.
سردار سلامي با اشاره به مفهوم ملت سازي نزد امريكايي‌ها و نظام سلطه گفت: ملت سازي به اين معنا است كه تمامي عناصر تشكيل دهنده هويت ملتها از جمله مديريت شخصيت علمي، مديريت توزيع دانش و صورت بندي علم و فناوري، مديريت شاكله اقتصادي، توان و نقش اقتصادي همچنين فرمول و الگوي انديشه و دانايي هر كشوري را نظام سلطه طراحي و اعمال كند.
وي افزود: ما در دنيايي به سر مي بريم كه نظام سلطه سعي در طراحي نقشه ژنتيك كشورها كه حاكي از توانايي و ظرفيت‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و .. در هر ملتي است دارد، همچنين نظام سلطه در طراحي توسعه نظامي كشورها نيز سلسله مراتبي عمل مي‌كند.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه امروزه در بسياري از كشورها كه به ظاهر داراي سطح بالايي از رشد و توسعه هستند، بيشتر در هم تنيدگي و وابستگي به دانش غرب را شاهد هستيم، اظهار داشت: نقشه استعمار نگه داشتن ملتها در مرحله كودكي مرفه است، آنها مي خواهند براي همه شانيت و نياز را تعريف كنند و اين راهبرد الگوي تسلط نظام سلطه و استعمار بر جهان است.
وي با بيان اينكه هنر امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي شكستن پوسته تنيده شده بر پيكره فضاي فكري، فرهنگي و ذهني جامعه ما بود گفت: امام خميني(ره) به عنوان معمار انقلاب شكوهمند اسلامي ايران ذهن وتفكر ما را از تسلط طاغوت و نظام سلطه خارج كرد و در ادامه اين حركت مقام معظم رهبري (مدظله العالي) نقشي بي بديل را در ساخت و انديشه پيشرفت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ايفا كردند.
سردار سلامي با بيان اينكه هر كشوري تا زماني كه در تسلط قدرت فكري و ذهني ديگران است رشد نمي كند گفت: تا مدل جهان بيني و جوشش فكري كشوري آزاد نباشد استقلال حاصل نمي شود، مبدا آزادي نگري هر جامعه‌اي مرتبط با اين موضوع است كه متاسفانه در سال هاي پيش از انقلاب اسلامي سلطه جويان و استعمارگران ذهن‌هاي ما را منجمد كرده و نقش‌هاي استراتژيك را از ما گرفته بودند.
وي افزود: تفكر استراتژيك به معناي قابليت جامعه به منظور طراحي پيشرفت در جهان است تحولي كه ما به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي مشاهده كرديم اين بود كه به ملت بزرگ ايران قدرت تفكر و اعتبار بخشيد و ما را درجهان صاحب استراتژي كرد.
جانشين فرمانده كل سپاه دانايي را ارزشمندتر از دانش عنوان و خاطر نشان كرد: دانش ظرف اقتدار يك ملت است، اما دانايي به اين دانش قدرت حركت مي دهد، دانايي قدرت فهم عالمانه موضوعات و توليد راهبرد است كه اين سرمايه گرانسنگ پس از پيروزي انقلاب اسلامي توسط حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به ما منتقل شد.
وي افزود: هنر رهبران ما اين بوده و هست كه ميان ذهن، جسم، وحي و زندگي زميني اتصال برقرار ساخته و به ما آموخته اندكه چگونه در مسير اين حركت جهادي بزرگ قواعد بازي را ياد بگيريم؛ هر جامعه اي كه در مسير جهاد في سبيل الله قرار گيرد خداوند ظرفيت دانايي را به آنان عطا مي كند.
سردار سلامي تشكيل سپاه و بسيج را حاصل تدبير و نگاه ژرف امام راحل دانست و اظهار داشت: امام خميني (ره) در پرتو هدايت الهي مسير جهاد و مقاومت را انتخاب كرد، خداوند متعال نيز به ذهن او جوشش بخشيد و امروز در پرتو نگاه مدبرانه حضرت امام و تدابير و رهنودهاي مقام معظم رهبري (مدظله) سپاه و بسيج با برخورداري از پيكره‌اي منسجم ، ولايي و قدرتمند آمادگي حفظ و حراست از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي ارزشمند آن را در هر عرصه‌اي دارد و انقلاب اسلامي با بهره مندي از اين ظرفيت عظيم در مقابل نظام سلطه بيمه شده است.
وي با بيان اينكه نظام سازي با مدل غربي تداوم و ثبات ندارد گفت: اگر ما مي خواستيم با مدل غربي نظام اسلامي خود را بسيازيم تا كنون چندين بار نابود شده بوديم، ما آن الگو را كنار گذاشته ايم ، بر اساس آموزه هاي وحياني عمل كرديم و راه مبارزه راستين و مقاومت را در پيش گرفتيم.
جانشين فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اينكه راه‌هاي موفقيت بعدي ما نيز از مسير مقاومت و ايستادگي مي‌گذرد گفت: آيندگان ما در اين مسير مصمم ترند، زيرا دانايي و دانش بيشتري كسب مي‌كننند؛ آنچه تا كنون از علوم در عرصه تجربي توسط غرب و شرق كشف شده است سطح نازل علم است كه در سطوح فني قرار دارد ، اگر الگوي علوم وحياني نباشد رشد نمي‌كند.
وي با يادآوري دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دشمنان در نامناسب ترين موقعيت_ در هنگام تولد يك انقلاب جديد با ذهنيت‌هاي جديد_ جنگي را بر ما تحميل كردند كه اگر مي خواستيم با استراتژي آنها با خودشان بجنگيم هرگز پيروز نمي‌شديم.هنر ما اين بود كه در اين نبرد نا برابر هرگز به استراتژي‌هاي نبرد آنها رجوع نكرديم، پاسداران انقلاب اسلامي و بسيجيان غيور ما با روش‌هاي متفاوت از آنچه متداول بود در اين نبرد پاي گذاشته و دشمنان را در تفكر و انديشه شكست دادند.
سردار سلامي برخورداري از تفكرسيال و ايمان و قابليت هاي منحصربفرد سپاه را موجب برهم خوردن معادلات دشمنان دانست و خاطرنشان كرد: در سالهاي دفاع مقدس سپاه مانند آب مسيرهاي نفوذ خود را پيدا مي كرد و هركجا دشمن اين مسيرها را تشخيص مي داد سپاه مبادرت به كشف مسيرهاي جديد مي نمود؛ اين شيوه رفتارزماني كه با ايمان و اعتماد به نفس تركيب شود شكست در آن معنا ندارد.
وي در ادامه با اشاره به اذعان آمريكاييها به ناتواني در برابر جمهوري اسلامي ايران گفت: هنر ما اين بود كه مسير حركتمان را خودمان ترسيم كرده ايم و به آن رسيده ايم؛ صحبت هاي رييس جمهور آمريكا مبني بر اين كه نمي شود ايران را در استراتژي خود متوقف كرد نشان از عجز و ناتواني دشمن از سويي و عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايراناز سوي ديگر دارد.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه امروز ما به مرحله اي رسيده ايم كه سياستهاي امريكا در عراق را به شكست بكشانيم تصريح كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي چگونگي مقابله با دشمن در هر وضعيتي را آموخت و با آن مقابله كرد؛ هسته هاي مقاومت در جهان بر اساس تفكر حضرت امام (ره) شكل گرفت؛ دشمنان ما در فضاي نابرابر شكست خورده و عليرغم هزينه‌هاي هنگفت در سياست به بن بست رسيده و به ورطه نابودي كشيده مي شوند.
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبر ي به دفعات بر اهميت دانش واين مسئله كه بدون دانش نمي توان اقتدار ايجاد كرد تاكيد كرده اندگفت: صاحبان قلب درخشان با هزينه هاي اندك در فضاي وحي آميز مي توانند كارهاي بزرگي را حتي در شرايط تهديد و تحريم انجام دهند.
سردار سلامي در پايان با تاكيد بر قابل اعتماد نبودن دشمنان و اينكه راه ما كما كان از مسير جهاد و مقاومت مي‌گذرد گفت: مجبوريم اتمام حجت كنيم كه ما صادقيم و دشمنان ما هيچ صداقتي ندارند و مانند گذشته كلام رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) مبني بر بي اعتمادي به دشمنان به اثبات مي رسد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...