نسخه چاپی

تاكید بر تداوم روابط ایران و انگلستان

جك استراو رییس و اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلستان باوزیر امور خارجه كشورمان دیدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش نما؛ محمدجواد ظریف در این دیدار نقش هیات‌های پارلمانی در گسترش مناسبات بین کشورها را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که سفر هیات پارلمانی انگلیس به جمهوری اسلامی ایران به گسترش تعامل بین دو کشور در چارچوب منافع فیمابین منجر شود.
وی تلقی برخی طرف‌های خارجی در مورد اثربخشی تحریم‌ها را اشتباه خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است در مقابل فشار کوتاه نمی‌آید.
وی با اشاره به وجود دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و غرب تصریح کرد: لازمه رسیدن به تفاهم ایجاد اعتماد متقابل است.
وزیر امور خارجه کشورمان راه رسیدن به تفاهم در موضوع هسته‌ای ایران را بسیار آسان دانست و افزود: با توجه به این‌که مقام معظم رهبری به طور جدی دیدگاه‌شان را در مورد حرام بودن سلاح هسته‌ای اعلام نموده‌اند، دیدگاه ایشان از یکسو به لحاظ مذهبی اهمیت دارد و از سوی دیگر جنبه استراتژیک دارد بدین معنی که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.
وی با اشاره به تحولات سوریه نیز خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 هیچ پیش شرطی را نمی‌پذیرد، اما اگر به این نشست دعوت شود نقشی فعال در آن ایفا خواهد نمود.
در این دیدار جک استراو و سایر اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلستان نقطه نظرات خود را پیرامون مناسبات دوجانبه، موضوع هسته‌ای، تحولات منطقه و روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی بیان نمودند.
جک استراو در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی روابط ایران و انگلیس، بر تلاش برای بهبود مناسبات دو جانبه بین دو کشور تاکید کرد.
سایر اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس، تداوم گفت‌وگو و رایزنی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف را مورد تاکید قرار دادند.


۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...