نسخه چاپی

طب سنتی و سبك زندگی سالم

تاثیر پوشاندن شكم؛ هنگام خوابیدن

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: هیجان بیش از حد و یا تماشای تلویزیون ممكن است باعث اختلال در خواب رفتن شوندف همچنین هنگام خوابیدن باید روی شكم پوشیده باشد چرا كه گرم نگه داشتن باعث تجمع حرارت و هضم بهتر غذا می‌شود.

به گزارش نما ژاله علی اصل در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت به نقل از خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط خوابیدن اظهار داشت: تعادل خواب و بیداری در حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ها اهمیت دارد که امروزه افراد کمتر به این مسئله توجه دارند.

وی با اشاره به اینکه عدم تعادل در خواب و بیداری می‌تواند زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها باشد، گفت: هیجان بیش از حد و یا تماشای تلویزیون ممکن است باعث اختلال در خواب رفتن شوند و پس بهتر است قبل از خواب از هرگونه عمل مهیج پرهیز شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: افراد هرگز زمانی که خشم و پرخاشگری در آنها غلبه دارد، به بستر خواب نروند همچنین بحث و مجادله قبل خواب نیز اثرات منفی بر کیفیت خواب می‌گذارد.

علی اصل افزود: بهتر است بستر ‌خواب فقط محل خواب و استراحت باشد و از مطالعه و غذاخوردن در آن پرهیز شود همچنین افراد ابتدا برای مدتی به پهلوی راست و سپس به پهلوی چپ بخوابند و هنگام خوابیدن باید روی شکم را پوشیده باشد چرا که گرم نگه داشتن باعث تجمع حرارت و هضم بهتر غذا می‌شود.

وی بیان داشت: به پشت خوابیدن به‌علت تجمع ترشحات دِماغی در منافذ مربوط به آن موجب عوارض متعدد مانند بی‌خوابی، کابوس، نزله، درد پشت می‌شود همچنین برای رفع بی‌خوابی صدای پیوسته، دلنشین و معتدل مثل آواز آب، درختان و صداهای طبیعی مفید بوده و باعث القاء خواب در انسان‌های سالم می‌‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: مالش بسیار برای بی‌خوابی ناشی از خستگی مناسب است همچنین اتاق خواب باید دارای تهویه مناسب و رطوبت کافی باشد چرا که خشکی بیش از حد هوای اتاق مانع خواب مناسب می‌شود.


۱۳۹۲/۱۰/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...