نسخه چاپی

كارنامه سیاه و ننگین انگلیس در قبال ایران

نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ اعتمادی به انگلیسی‌ها نداریم چرا كه آنها در تاریخ این كشور سابقه بد و عملكرد بسیار وقیحانه‌ای داشتند.

به گزارش نما؛ به نل از فارس،منصور حقیقت‌‌پور اظهار داشت: سفر هیئت پارلمانی انگلیس به ایران هر چند بر اساس رسم دیپلماتیک انجام شده اما ما از دولت انتظار داریم که مراقب حیله‌گری‌های انگلیس باشد تا مبادا آنها بخواهند بار دیگر در حق این ملت جفا کرده و ظلمی را روا دارند.
وی تصریح کرد: گمان نمی‌کنم که این مذاکرات جز بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی برای جک استرا و هم حزبی‌هایش نتیجه دیگری داشته باشد و قطعاً‌ این دیدارها ثابت خواهد کرد که ملت ایران از چه عیار صداقتی برخوردار است و غربی‌ها نیز چرا اینگونه بر طبل کارهای بیهوده‌ می‌کوبند تا شاید از طریق فشارها و تهدیدها بخواهند باجی را از ما بگیرند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی کارنامه انگلیسی را در قبال ایران کارنامه سیاه و ننگین و پر از حیله‌گری توصیف کرد و افزود: همانگونه که وزیر امور خارجه در دیدارهای خود اعلام کرد ما قرار نیست به هیچ کشوری اعم از آمریکا و اروپا در برابر زیاده‌خواهانشان باجی بدهیم بلکه ما همچنان معتقدیم سایه اعتماد و ارتباط متقابل باید بر سر مذاکرات ایران با 1+ 5 حاکم باشد.
حقیقت‌پور تصریح کرد: انگلیس حامل هر پیامی از طرف آمریکا و غرب باشد باید این اصل را بداند که ملت ایران دیگر ملت 35 سال پیش نیست که به واسطه حاکمان بی‌لیاقت خود بخواهد به آمریکا و انگلیس باجی بدهد و یا آنها بخواهند زمینه برخی اقدامات کودتاها و تحریم‌ها، تهدیدهای بی‌شمار را دامن بزنند چرا که ملت ایران امروز به نقطه‌ای از عزت و سربلندی رسیده است که در برابر تمام فزون‌خواهی آنها ایستاده است.
وی گفت‌: ما معتقدیم که راه و روشمان در حوزه پیشرفت‌های هسته‌ای و حرکت‌های غرور‌آفرین در این زمینه مطابق با قوانین و مقررات بین‌المللی و بالاتر از آن بر اساس حکم شریعت و دین است و در این زمینه هیچ وقت از اصولمان تنازل نمی‌کنیم.

ایران نیازی به حضور در ژنو 2 ندارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه هیاهوی رسانه‌ای به راه انداخته‌اند تا ایران را با زور و اجبار و شاید رسیدن به برخی منافع خود پای میز مذاکرات ژنو 2 بنشانند، یادآور شد: ایران نیازی به حضور در این مذاکرات ندارد چرا که از قبل مثل روز روشن است که این مذاکرات محکوم به شکست است.
حقیقت‌پور تاکید کرد: ما نه تنها نیازی به حضور در مذاکرات ژنو 2 و برخی تصمیم‌گیری‌ها علیه دولت قانونی سوریه نمی‌بینیم بلکه معتقدیم با توجه به وزن و اعتبار سیاسی و دیپلماسی کشورمان که در منطقه و حتی جهان تاثیر‌گذار است می‌توانیم به ثبات امنیت در سوریه بهتر کمک کنیم.
وی ابراز داشت: آنچه که در سوریه در حال روی دادن است حاصل کارشکنی و دخالت بیگانگان در این کشور برای بر هم زدن ثبات و امنیت واقعی سوریه و منطقه است و ما معتقدیم تنها راه حل برطرف شدن مشکلات داخلی در سوریه با مذاکرات گروه‌های مختلف امکان‌پذیر است وگرنه با افراطی‌گری و برافروختن آتش تندروی نمی‌توان در این زمینه نتیجه‌ای گرفت.
این نماینده مجلس در پایان سخنان خود گفت: ما اعتقاد داریم که مذاکرات ژنو 2 هیچ نتیجه‌ای را به دنبال ندارد بلکه ما بارها اعلام کردیم که برای حل بحران کشور سوریه آماده هر‌گونه همکاری و حرکت مثبت و روبه جلو هستیم.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...