نسخه چاپی

هدف امام خمینی از احیای هفته وحدت

رییس تبلیغات اسلامی محمودآباد، گفت: امام خمینی(ره) با مدیریت عالمانه و مبتنی بر اساس اسلام مظاهر وحدت را در میان امت اسلامی برجسته ساخت كه یكی از آن ها هفته وحدت است.

به گزارش نما؛ حجت الاسلام رضا ذاکری، رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد ظهر امروز در هماهنگی بزرگداشت هفته وحدت با بیان این که دین مبین اسلام کامل ترین دین الهی برای بشریت است، گفت: دین اسلام به عنوان کامل ترین و آخرین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی و جهل، از سوی حضرت محمد(ص) به بشریت عرضه شد.
وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) یگانه معمار بنای وحدت میان امت اسلامی بوده است، بیان داشت: هدف امام خمینی(ره) از احیای هفته وحدت به سبب آن بوده که ایشان عزت و کرامت امت اسلامی را دنبال می کرد.
این کارشناس دینی با تاکید بر این که نبود وحدت در بین جوامع اسلامی ضررهای جبران ناپذیری را متوجه عالم اسلام خواهد کرد که همگان باید به این امر مهم توجه داشته باشند.
حجت الاسلام ذاکری، ادامه داد: دشمنان دین مبین اسلام در تاریخ بزرگ ترین استفاده ها را به نفع اهداف خود از نفاق و عدم اتحاد جوامع اسلامی کرده اند.
رییس تبلیغات اسلامی محمودآباد، اضافه کرد: امام خمینی(ره) با مدیریت عالمانه و مبتنی بر اساس اسلام مظاهر وحدت را در میان امت اسلامی برجسته ساخت که یکی از آن ها هفته وحدت است.
وی با تاکید بر این که هفته وحدت که به ابتکار امام خمینی(ره) پایه گذاری شد در شرایط کنونی نیز در بین همه مسلمانان از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: همه مسلمانان به این امر مهم پی برده اند که یگانه راه رسیدن به تعالی و سعادت در رسیدن به وحدت و اخوت است.
این کارشناس دینی با اشاره به این که وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از اهمیت والا و ارزنده ای برخوردار است، بیان داشت: هفته وحدت هفته یگانگی و به هم پیوستن دنیای اسلام است.
حجت الاسلام ذاکری، اضافه کرد: شخصیت پیامبر گرامی اسلام به عنوان رهبر جهان اسلام و نماد هویت امت واحده اسلامی بوده که می تواند زمینه ساز وحدت جهان اسلام باشد.
رییس تبلیغات اسلامی محمودآباد با بیان این که برنامه های هفته وحدت باید سبب تبیین اهمیت توسعه و ترویج سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام باشد، ادامه داد: باید تلاش شود تا به نحو ارزنده ای فرهنگ دینی و تعالیم اسلامی اشاعه پیدا کند که سبب وحدت و انسجام دینی در جامعه اسلامی خواهد بود.
وی، بیان داشت: اتحاد در بین مسلمانان سبب می شود تا دشمنان نتوانند فتنه هایی را که برای نابودی دین مبین اسلام در پیش دارند عملی سازند.
این کارشناس دینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که پیامبر گرامی اسلام بشریت را از ظلمت به سوی نور هدایت کرد، بیان داشت: خداوند منان ابزار رسیدن به تعالی و تکامل را برای ما آماده کرده است که باید تاریکی ها را کنار زده و در مسیر سعادت و کمال قدم برداریم.
حجت الاسلام ذاکری با اشاره به این که حضرت محمد(ص) بهترین انسان ها و اشرف مخلوقات است، بیان داشت: باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج و تبیین اسلام ناب محمدی در سراسر جهان وجود داشته باشد و سیره ارزنده پیامبر گرامی اسلام به همگان معرفی شود.
رییس تبلیغات اسلامی محمودآباد با تاکید بر این که محبت والای حضرت محمد(ص) در دل های همه مسلمانان وجود دارد، خاطرنشان کرد: آن چه امروز بر خلاف کارشکنی های دشمنان مشاهده می شود نفوذ ارزنده دین مبین اسلام در سراسر جهان است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...