نسخه چاپی

رییس مركز پژوهش های مجلس در گفتگو با نما :

تعدد قوانین زمینه ساز فساد می شود

عکس خبري -تعدد قوانين زمينه ساز فساد مي شود

كاظم جلالی گفت:تعداد بالای قوانین بسیار می تواند مفسده زا باشد، ، خیلی از اوقات خود قضات ما شكایت می كنند از حجم فراوان این همه قوانین در كشور.

به گزارش نما ،کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حاشیه دومین همایش ملی نقش پژوهش در قانون گذاری در کشور درباره آسیب زا بودن حجم بالای از قوانین در کشور اظهار داشت: حجم قوانین در کشور ما بسیار بالا است و چراغ دستگاه قانون گذاری کشور هم همواره روشن است برای قانون گذاری، نزدیک به حدود 12 هزار عنوان قانون در حدود صد و چند سال که مجلس در ایران تاسیس شده از دوران مشروطیت تا کنون در کشور وجود دارد این حجم بالا قوانین امروز چندان مطلوب نیست.

وی افزود: به نظر می رسد خود قانون گذار هم نمی تواند عنوان های این قوانین را بیاد داشته باشد، تعداد بالای قوانین بسیار می تواند مفسده زا باشد، می تواند مخصوصا در حوزه قضا مشکلات بسیاری را برای این دستگاه ایجاد کند، خیلی از اوقات خود قضات ما شکایت می کنند از حجم فراوان این همه قوانین در کشور، و در حوزه اقتصاد هم قوانین پراکنده نارسایی های بسیاری را می تواند ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اذعان داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که مجلس شورای اسلامی باید انجام دهد بحث تنقیع قوانین است، فارغ از اینکه چه دستگاهی این کار را انجام دهد کار بسیار مهم پرداختن به امرتنقیع است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به راحل مقابله با ایجاد قوانین بیشتر در کشور تصریح کرد : اصلا دیگر قانون گذاری دیگر در کشور نباید انجام شود، مگر اینکه توجیه خاصی داشته باشد ، اخیرا در مجلس حذف سر فصل جدید برای قانون گذاری مورد بحث است، مگر اینکه یک کار کارشناسی انجام شود و یا خود قانون گذار پیدا کند اگر می خواهد کار قانون گذاری انجام دهد بحث الحاق، تفسیر، متمم در همین قوانین موجود باشد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...