نسخه چاپی

۲۰۰ دلار جریمه حجاب در كشور مدعی آزادی

این دادگاه ضمن رد درخواست یك زن مسلمان در زمینه غیرقانونی اعلام كردن قانون منع پوشش برقع، وی را به علت استفاده از این پوشش مجرم دانست.

به گزارش نما ، پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: دادگاه همچنین این زن بیست ساله را به اتهام تهدید افسران پلیس در زمان بازداشت خود مجرم شناخت.

بازداشت این زن مسلمان که در ماه ژوئیه سال 2013 روی داد، سبب شد، شهر تراپ نزدیک فرانسه برای دو روز شاهد شورش باشد.

دادگاه این زن مسلمان را به سبب پوشیدن برقع 200 دلار جریمه و به سبب درگیر شدن با پلیس به یک ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. وکلای مدافع این زن با اشاره به اینکه قانون ممنوعیت برقع ناقض آزادی های مذهبی است از دادگاه درخواست کرده بودند قبل از صدور حکم، درباره مطابقت این ممنوعیت با قانون اساسی اعلام نظر کند.

دادگاه با اشاره به این که شورای قانون اساسی فرانسه پیش از این، قانون مصوب سال 2011 را تصویب کرده است این درخواست وکلای مدافع متهم را رد کردند.

یک زن مسلمان فرانسوی با تنظیم پرونده ای در دادگاه حقوق بشر اروپا استدلال کرده است که قانون منع پوشش برقع ناقض آزادی مذهبی، آزادی بیان و اصل ممنوعیت تبعیض است.

این دادگاه قرار است، امسال درباره این موضوع حکم خود را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورسای، فرانسه اعلام کرده است قانون ممنوعیت برقع بنا به دلایل امنیتی و نیز حفظ سنت های سکولار این کشور ضرورت دارد، ولی منتقدان اعلام کرده اند اگر این قانون بنا به ملاحظات امنیتی است در این باره استفاده کنندگان از کلاه ایمنی موتورسیکلت ها نیز باید هدف قرار گیرد.

این قانون در مقام نظریه شاهد همه نوع پوشش های صورت است، ولی در عمل تنها درباره زنان مسلمانی که از برقع استفاده می کنند کاربرد داشته است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...