نسخه چاپی

فرستاده‌ انگلیس طفره رفت

عکس خبري -فرستاده‌ انگليس طفره رفت

جك استراو گفت: نمی‌دانم در لندن چه گذشته است. این حرفها نقل قول است و خیلی قابل اعتناء نیست.

به گزارش نما؛ جک استراو که در رأس هیئت پارلمانی انگلیس به ایران سفر کرده است در کنفرانس خبری دیروز که با حضور خبرنگاران تشکیل شده بود، از پاسخ به پرسش‌های جدی طفره رفت و کوشید با پاسخ‌های چندپهلو و در مواردی بی‌ارتباط به سؤالات مطرح شده، کارنامه سیاه جنایات دولت انگلیس علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم را سفید! جلوه دهد و آنجا که جنایات یاد شده به دلیل وجود اسناد فراوان قابل انکار نبود، با کنایه‌های مرسوم و بی‌خاصیت در عرف دیپلماتیک از کنار پرسش‌ها عبور کند.


جک استراو مانند همتایان آمریکایی خود، دخالت در امور داخلی ایران را به گذشته‌های دور و از جمله کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ منحصر دانست و ترجیح داد درباره کینه‌توزی‌های بی‌وقفه دولت متبوعش علیه انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران طی سی و چند سال گذشته سکوت کند.



مهرورزی نوشت: او کوچکترین و کمترین انتقاد علیه دولت انگلیس را برنتابید و حتی در پاسخ به این پرسش که اگر در ادعای خود درباره تعامل و دوستی با ایران صادق است این ادعا را با توجه به تصمیم دیروز انگلیس برای تحریم‌های جدید علیه ایران چگونه توجیه می‌کند؟ گفت؛ «نمی‌دانم در لندن چه گذشته است»! و اظهار داشت «این حرفها نقل قول است و خیلی قابل اعتناء نیست.»

۱۳۹۲/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...