نسخه چاپی

انتشار تصاویر ضرب و شتم تیموشنكو در زندان

به گفته خانواده یولیا تیموشنكو، نخست وزیر سابق و در حبس اوكراین، سلامت وی به دلیل اعتصاب غذا و ضرب‌وشتم از سوی زندانبانان، در خطر است.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، دولت‌هاي غربي در مورد وضعيت يوليا تيموشنكو،‌ نخست وزير سابق اوكراين كه از يك هفته پيش در اعتراض به بدرفتاري در زندان به اعتصاب غذا دست زده،‌ ابراز نگراني كرده‌اند. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، تيموشنكو مدعي است كه زندان‌بانان زماني كه وي را با اجبار و توسل به زور به بيمارستان منتقل مي‌كردند تا تحت درمان كمردرد قرار گيرد، او را از ناحيه شكم و دست و پا مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.


 nf00099564-1.jpg


 رهبران حزب مخالف دولت اوكراين نيز مدعي شده‌اند كه انفجارهاي روز جمعه در شرق اين كشور كه باعث جراحت ده‌ها تن شد، احتمالا براي منحرف كردن اذهان عمومي از وضعيت نامساعد تيموشنكو توسط دولت ويكتور يانوكوويچ صورت گرفته است. دختر تيموشنكو نيز در مصاحبه‌اي با خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت كه سلامتي مادرش در زندان به سرعت در حال از دست رفتن است. وي افزود: مادرم رنج بسياري مي‌برد. او بسيار ضعيف شده و هيچ چيز بجز آب نمي‌خورد. "اولكساندر تيموشنكو"، همسر يوليا تيموشنكو كه در پراگ پايتخت جمهوري چك به سر مي‌برد نيز گفته كه دولت اوكراين به آرامي قصد كشتن همسرش را دارد. رئيس بيمارستان "چاريتي" آلمان در برلين كه روند بهبود و سلامت نخست وزير اوكراين را زير نظر دارد نيز اعلام كرده كه اوكراين احتمالا از عهده درمان كامل تيموشنكو برنمي‌آيد چرا كه تجربيات كافي را براي اين كار ندارد. يوليا تيموشنكو از ماه اكتبر سال گذشته ميلادي از كمردرد رنج مي‌برد اما از درمان در اوكراين امتناع مي‌كند چرا كه به سيستم درمان اين كشور اعتماد ندارد. رئيس بيمارستان آلماني افزود: من از رئيس جمهور اوكراين خواستم تا اجازه دهد يوليا تيموشنكو براي درمان به خارج سفر كند. --- وي همچنين ادعاي نخست وزير سابق اوكراين مبني بر ضرب‌وشتم توسط گارد زندان را رد كرد. مقام‌هاي بيمارستاني و پزشكي اوكراين نيز در گزارشي اعلام كردند كه با وجود مهيا ساختن تمام شرايط ممكن براي درمان تيموشنكو، به دليل مشكلات خاص رواني، جسماني و گسترده شدن بيماري وي، موارد درمان و روند بهبود وي احتمالا موفقيت‌آميز نخواهد بود. يوليا تيموشنكو در سال گذشته ميلادي به اتهام سوء‌استفاده از قدرت و انعقاد قرار داد گازي با روسيه به هفت سال حبس محكوم شد. اين در حالي است كه اتحاديه اروپا، اوكراين را براي درمان سريع نخست وزير سابق اين كشور تحت فشار قرار داده است. يوآخيم گائوك، رئيس جمهور آلمان نيز كه قرار بود به اوكراين سفر كند، آن را لغو كرد و از مقام‌هاي دولت‌هاي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا خواست تا مسابقات يورو ۲۰۱۲ را كه اوكراين ميزباني مشترك آن را در ماه ژوئن بر عهده دارد، تحريم كنند.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...