نسخه چاپی

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با نما مجلس خبرداد:

سواستفاده میلیاردی در قبال مدرك فروشی

عکس خبري -سواستفاده ميلياردي در قبال مدرک فروشي

جبار كوچكی نژاد گفت:متاسفانه این افراد در مركزیت هم نفوذ كرده اند و هماهنگ بودند . زیرا زمانی كه افراد با این مدارك می خواستند در دستگاهی استخدام بشوند در استعلام از دانشگاه این مدارك تایید شده است.

به گزارش نما ؛ جبار كوچكي نژاد عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از دستگيري افراد سودجو در برخي از واحدهاي دانشگاه آزاد و دولتي به جرم مدرك فروشي خبر داد وگفت: مطابق اطلاعات رسيده به كميسيون آموزش و تحقيقات، افراد سودجو دربرخي از واحدهاي آموزش عالي در دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتي ، مدرك فروشي كردند. اين كار در سطح وسيعي صورت گرفته است و از اين بابت ميلياردها تومان سواستفاده شده است .
وي افزود: در برخي از واحدها هم برخورد شده است و افرادي دستگير شده اند ، اما ما انتظار داريم كه دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي اين مسئله را ريشه يابي كنند و افراد مرتبط راشناسايي كنند. مطابق قرائن آنان يك باند و گروهي هستند كه تحت عنوان يك شركت با برخي از دانشگاهها قرارداد آموزشي مي بستند و از طريق اين قرداد هاي آموزشي اين مدارك تحصيلي يا علمي براي داوطلبين صادر مي كردند.
نماينده مردم رشت ياد آور شد : مبالغ دريافتي اين متخلفان از داوطلبين در سطح كارشناسي مبلغ 10 ميليون تومان ، كارشناسي ارشد 20 ميليون تومان و مقطع دكترا 40 الي 50 ميليون از افراد مي گرفتند و دانشنامه دانشگاهي و مدرك دانشگاهي براي آنها صادر مي كردند . كه اين امردر فضاي آموزش عالي مشكلاتي را به وجود آورده بود و هنوز هم ريشه يابي دقيقي صورت نگرفته است.
وي افزود: به برخي از روساي واحدهاي دانشگاه آزاد اين مطلب را ابلاغ كردند اما متاسفانه شنيديم كه اين مسئله در دانشگاه دولتي هم ديده شده است ومداركهايي هم در اين دانشگاهها صادر كردند. اين موضوع بايد ازطريق دستگاه امنيتي و قضايي پيگيري شود تا حيثيت علمي ما را در دنيا خدشه دار نشود .
كوچكي نژاد در ادامه خاطر نشان كرد: اين مسئله از قبل ريشه داشته اما به تازگي در چند واحد دانشگاهي شناسايي شده و به مديران سريعا ابلاغ گرديد و افرادي هم دستگير شده اند و در زندان به سر مي برند . ولي ما انتظار داريم كه اگردر مراكز دانشگاهي اين مسئله رخ داده است سريعا برخورد شود با مسامحه گري صورت نگيرد .
وي تصريح كرد :متاسفانه اين افراد در مركزيت هم نفوذ كرده اند و هماهنگ بودند . زيرا زماني كه افراد با اين مدارك مي خواستند در دستگاهي استخدام بشوند در استعلام از دانشگاه اين مدارك تاييد شده است. اين نشان دهنده آن است كه اين باند در درون دانشگاه آزاد و هم وزارت علوم نفوذ دارد كه لازم است كه دستگاه هاي قضايي بيش از حد دقت كنند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...