نسخه چاپی

تركیب كابینه لبنان فاش شد

روزنامه السفیر لبنان تركیب اولیه توزیع كرسی‌های دولت جدید لبنان را منتشر كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس،روزنامه السفیر لبنان نوشته است که برخی از منابع نزدیک به عوامل تشکیل دولت لبنان ترکیب اولیه توزیع مناصب حکومتی را در دولت آینده این فاش کرده‌اند.

8 منصب برای «8 مارس»:

از این مناصب 4 منصب شیعی خواهد بود به گونه‌ای که در اسماء زیر تغییری صورت نخواهد گرفت: علی حسین خلیل، حسین الحاج حسن، محمد فنیش و عدنان منصور به شرطی که وزارت دارایی به یکی از وزرای چهارگانه شیعه تعلق بگیرد.

و 4 وزارت دیگر نیز مسیحی خواهد بود که به میشل عون و اطرافیانش تعلق خواهد گرفت به گونه‌ای که دو وزارت مربوط به مارونی‌ها و یک وزارت به کاتولیک ها تعلق خواهد گرفت و یک وزارت دیگر نیز ارمنی خواهد بود. این افراد به احتمال زیاد جبران باسیل، یوسف سعاده، نقولا الصحناوی و هاغوب برقادونیان خواهد بود.

8 وزارت برای میانه‌روها:

یک کرسی شیعی و یک کرسی ارتدوکسی «سمیر مقبل عنوان معاون نخست وزیر» که حق انتخاب آنها با رئیس جمهور خواهد بود و دو کرسی مارونی در اختیار رئیس جمهور خواهد بود تا مروان شربل را به عنوان وزیر کشور و خلیل الهراوی را به عنوان وزیر دفاع انتخاب کند.

همچنین دو کرسی سنی برای تمام سلام و محمد المشنوق و دو کرسی «درزی» برای وائل ابو فاعور و رامی الریس خواهد بود.

8 وزارت برای 14 مارسی‌ها

یک کرسی ارتدوکسی برای نیروهای «القوات» به رهبری سمیر جعجع و یک کرسی مارونی برای «الکتائب» (ساسین ساسین)، یک کرسی کاتولیکی برای « المستقبل» (میشال فرعون)، یک کرسی ارتودکسی برای المستقبل(عاطف مجدلانی) و سه کرسی سنی برای محمد شقیر یا (عدنان القصار) ، اشرف ریفی یا (سمیر الجسر) و زیاد القادری به اضافه یک کرسی برای اقلیت ها که برای 14 مارس خواهد بود.

۱۳۹۲/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...