نسخه چاپی

برای صلح، صهیونیسم باید از بین برود

عکس خبري -براي صلح، صهيونيسم بايد از بين برود

مایكو پلد (Peled) نویسنده آمریكایی گفت: برای رسیدن به صلح تنها یك راه وجود دارد و آن اینكه باید به جای نگرش كنونی رژیم صهیونیستی نظامی دموكراتیك در منطقه شكل بگیرد و باید رژیم صهیونیستی نیزمانند نظام آپارتاید افریقای جنوبی از بین برود .

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، نویسنده آمریکایی درباره سرعت گرفتن روند اشغالگری رژیم اشغالگر قدس در منطقه هشدار داد و تاکید کرد صهیونیسم باید همانند آپارتاید آفریقای جنوبی نابود شود.

مایکو پلد (Peled) گفت: ‍رژیم صهیونیستی روز به روز بخش های بیشتری از اراضی منطقه را تصاحب می کند. این رویکرد بخشی از نقشه کلی تر رژیم صهیونیستی است که 66 سال پیش یعنی هنگام شکل گیری اسرائیل شروع شد.

وی گفت: هدف اصلی آمریکا این است که فلسطینی ها را پاکسازی قومی کند. تخریب روستاهای فلسطینی ها و بیرون راندن آنها از خانه هایشان و محروم کردن آنها از دسترسی به منابع آب در منطقه، کور کردن چاه ها یا مسموم کردن آب چاه ها یا معدوم کردن دام ها همگی بخش هایی از اقداماتی است که رژیم صهیونیستی برای نیل به اهداف خود انجام می دهد. این اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه و صحرای نقب و دیگر مناطق ادامه دارد و بخشی از نقشه کلی تل آویو است. رژیم صهیونیستی می خواهد کل موجودیت فلسطینی ها را در منطقه نابود کند.

مایکو پلد در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی به شدت نگران آینده است. رژیم صهیونیستی با اینگونه اقدامات در تلاش است وضعی را بوجود بیاورد که دیگر تحقق گزینه تشکیل دو کشور مستقل درمنطقه امکان پذیر نباشد و فلسطینی ها نتوانند کشور مستقلی داشته باشند.

رژیم صهیونیستی نگران تغییر ترکیب جمعیتی منطقه به نفع فلسطینی ها است. رژیم صهیونیستی می کوشد با اقداماتش مانع از جدی شدن این خطر شود. دولت کنونی رژیم صهیونیستی دولتی افراطی و تندرو است. این دولت به شدت نگران آینده است و از آن بیم دارد که شمار فلسطینی ها در منطقه بسیار بیشتر شود. به همین علت، با بیرون راندن فلسطینی ها از خانه هایشان و تصاحب زمین های آنها، تلاش می کند زمینه گسترش جمعیت فلسطینی را در منطقه از بین ببرد. رژیم صهیونیستی می خواهد شرایط را به گونه ای برای زندگی فلسطینی ها بغرنج کند که آنها چاره ای به غیر از ترک منطقه نداشته باشند. محروم کردن فلسطینی ها از منابع آب منطقه نیز به همین منظور است. متاسفانه رسانه ها به این مشکلات فلسطینی ها توجهی نمی کنند و رژیم صهیونیستی با سرعت این کارها را پیش می برد.

وی گفت: این اقدامات رژیم صهیونیستی درحالی سرعت گرفته است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از تسریع روند تلاش ها برای احیای مذاکرات صلح خبر می دهد و اینکه از این طریق، مناقشه منطقه حل شود. اما واقعیت این است که همه کارهای مربوط به مذاکرات، سیاه بازی و بی معناست. تنها درصورتی می توان مناقشه منطقه را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کرد و یا به صلح رسید که به جای نگرش کنونی رژیم صهیونیستی، نظامی دموکراتیک در منطقه شکل بگیرد که حقوق فلسطینی ها را به رسمیت بشناسد. برای رسیدن به این هدف باید به صورت مرتب بر رژیم صهیونیستی فشار وارد شود تا اینکه صهیونیسم همانند نظام آپارتایدی آفریقای جنوبی و نژادپرستی آمریکایی سقوط کند. فشارهای جامعه جهانی و فشارهای داخلی می تواند این هدف را محقق کند. جامعه جهانی باید برای رسیدن به صلح این کار را انجام دهد و باید توجه داشته باشد که رژیم صهیونیستی علاقه ای ندارد صلح در منطقه استقرار یابد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...