نسخه چاپی

افضلی فرد: كارت تشویق نیز به وزرا می‌دهیم

عضو فراكسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: كارت زردی كه مجلس به وزرا نشان می‌دهد از روی عناد و لجاجت نیست بلكه تذكر به موقع در جلوگیری از برخی خطاها و اشتباهات است.

به گزارش نما مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌و گو با فارس در اردبیل اظهار داشت: نباید جنبه‌های منفی این موضوع را برجسته کرد چرا که تذکر، سئوال و حتی استیضاح وزرا از سر دلسوزی و خیرخواهی نمایندگان مردم در مجلس است که به اشکال مختلف سعی می‌کنند فرایند و نتیجه کارها مثبت و مطلوب باشد.

وی گفت‌: نباید شأن نظارتی مجلس و حقوق مسلم نمایندگان در این ارتباط با برخی حرکت‌ها و اقدامات تخریبی پایین آورده شود چرا که خود رئیس جمهور در دیدار با استانداران طرح سئوال از وزرا را حق قانونی نمایندگان مجلس دانسته و خود روحانی که زمانی در مجلس بوده بر قانونی بودن این امر تاکید دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید تصور شود که این سئوال کردن‌ها و کارت زرد دادن‌ها فشار از سوی حزب، جریان و یا گروه خاص است بلکه ما بر‌اساس مقتضیات و شرایطی که در آن به سر می‌بریم سئوالات و پرسش‌هایی که خود مردم از ما دارند در مجلس از وزرا می‌پرسیم تا آنها پاسخی شفاف در این زمینه ارائه دهند.

افضلی‌فرد ادامه داد: در کنار کارت زردی که برخی از وزرا داده شده است مجلس مصمم است تا با مشاهده توانمندی‌ها و کارآمدی وزرا به آنها کارت‌های تشویقی نیز بدهد تا با دلگرمی بیشتر در بخش‌ها مختلف فعالیت کرده و عملکرد مناسبی را از خود به جا بگذارند.

وی گفت: بخشی از این سئوالات که در ماه‌های اخیر از وزرا انجام شده مربوط به برخی انتصا‌ب‌های خلاف قاعده دولت اعتدال و بخشی نیز ناعدالتی در توزیع اعتبارات به استان‌های مختلف به ویژه پیش‌بینی اعتبارات در سال 93 و تعدادی نیز مربوط به بی‌توجهی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته بوده که امیدواریم دولت و مجلس در تعاملی شایسته و مطلوب بتوانند ایرادات و گره‌ها و مشکلات موجود را برطرف کنند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...