نسخه چاپی

قرضاوی: نمی‌دانیم مرسی زنده است یا نه

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با اشاره به عدم حضور «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده مصر در جلسه اخیر دادگاه گفت كه مرسی ربوده شده و ما نمی‌دانیم كه وی زنده است یا خیر.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری الشروق، شیخ «یوسف القرضاوی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مسجد عمر بن خطاب در دوحه گفت که مرسی از سوی حاکمان مصر ربوده شده است و ما نمی‌دانیم که وی زنده است یا خیر؟ حتی وی در جلسه اخیر دادگاه حاضر نشد و آنها به دروغ به مردم گفتند که دلیل عدم حضور مرسی در دادگاه وضعیت بد هوایی بوده است، مرسی کجاست و آنها می‌خواهند با مرسی چکار کنند؟

وی افزود: معارضین حتی یک ماه هم فرصت ندادند مرسی حکومت کند آنها علیه وی توطئه کردند و گفتند که مردم علیه مرسی هستند، اگر مرسی خطا کرد برای این بود که نفهمید حقیقتا چه کسانی وی را فریب دادند و اسامی این افراد را فاش نکرد زیرا مرسی انسان شریف و صالحی است.

قرضاوی اظهار داشت: مرسی یکبار به من گفت که پرونده‌های فساد را در دست دارد اما از سخن گفتن درباره آنها شرم دارد زیرا این قضیه مصر را رسوا می‌کند و به عنوان مثال سازمان رادیو و تلویزیون 45 هزار پرسنل دارد که تنها 10 هزار نفر از آنها مورد نیاز است و بقیه 35 هزار همه بدون هیچ گونه حقی از سوی مسئولان تعیین شده‌اند.

قرضاوی چند روز قبل نیز با اشاره به عدم ذکر هیچ آیه قرآنی و حدیث نبوی در مقدمه قانون اساسی اعلام کرد که مشارکت مردم مصر در همه پرسی پیش نویس قانون اساسی حرام است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...