نسخه چاپی

كمك اهدایی عربستان غیر مشروط است

رئیس جمهوری لبنان از اشاره های مثبتی خبر داد كه به گفته وی از سوی سعدالحریری برای تشكیل دولت فراگیر بر اساس فرمول جدید ارسال شده است.

به گزارش نما ،مهر به نقل از النشره نوشت: میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد اشاره های مثبتی از سوی سعدالحریری رئیس جریان المستقبل برای تشکیل دولت فراگیر بر اساس فرمول 8-8-8 دریافت شده است.

وی افزود پاسخهایی که جریان 14 مارس برای پرسشهایشان منتظر شنیدن آن هستند، نزد تمام سلام مامور تشکیل دولت جدید است.

میشل سلیمان خاطر نشان کرد من خواهان تشکیل دولت فراگیر هستم و این مسئله را تشویق می کنم، اما از حالا تا 10 روز دیگر اگر درباره تشکیل دولت فراگیر توافقی به دست نیاید، دولتی تشکیل خواهد شد و زمان تشکیل دولت را از هفتم ماه جاری میلادی به سبب واکنش مثبتی که دو جریان(14 و 8 مارس) نشان دادند، به تاخیر انداختیم.

رئیس جمهوری لبنان گفت دیدار روز شنبه فواد سنیوره رئیس فراکسیون المستقبل از بعبدا(کاخ ریاست جمهوری) در چارچوب دستیابی به تفاهم در خصوص دولت جدید قرار خواهد داشت.

میشل سلیمان در خصوص کمک سعودیها به ارتش لبنان اعلام کرد مبلغ اهدایی مستقیما به فرانسه داده خواهد شد که این کشور با ارتش لبنان در خصوص نیازهایش هماهنگ خواهد کرد و این کار به هماهنگی با دولت لبنان نیاز ندارد.

وی مدعی شد کمک اهدایی عربستان بدون قید و شرط است و حتی با تشکیل دولت در لبنان(بر اساس خواسته های ریاض) ارتباطی ندارد و این کمک را عربستان پیش از تشکیل دولت اعلام کرده است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...