نسخه چاپی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

امید به غرب از عدم شناخت انقلاب نشات می گیرد

عکس خبري -اميد به غرب از عدم شناخت انقلاب نشات مي گيرد

حسین سبحانی نیا گفت:این گمان كه تا درهای غرب برروی ما باز نشود، نمی توانیم به راهمان ادامه بدهیم تفكر غلطی است.

حسين سبحاني نيا عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص بيانات مقام معظم رهبري در سالروز 19 دي در جمع مردم قم اظهار داشت: نگاه مقام معظم رهبري به مسايل هميشه نگاهي واقع بينانه و جامع است. ديدگاه ايشان نسبت به مسائل داخلي وخارجي به دور از نگاههاي سياسي ديگر گروهها و شخصيتها است. معظم له هميشه يك نگاه حكيمانه و در حقيقت پدرانه نسبت به مسائل كشور در ارتباط با قواي سه گانه و مردم داشتند و دارند .
وي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در توجه به نيروي دروني كشور تصريح كرد: ايشان تاكيد داشتند كه مسوولين ما بايد نگاه و توجه شان به مسائل داخلي باشد؛ علاج امور را بايد از داخل رقم بزنيم و هدايت بكنيم، نكته بسيار مهمي است .زيرا بايد بدانيم كه آنچه در طول عمر سي و پنج ساله انقلاب اسلامي، ملت ايران را كمك كرد تا از گردنه هاي سخت عبور كنند، حضور جدي مردم با روحيه توكل بر خدا بود و عنايتهاي خداوند در كنار مردم و در تمام عرصه ها شامل حال كشور شده است .
سبحاني نيا افزود: تصوراين مسئله كه حل مشكلات ما صرفا با گشايش درهاي بيروني است و فقط برآن اميد داشته باشيم ،نگاه خوش بينانه اي نيست. اگر ما با توكل بر خدا، در كنار مردم باشيم؛با توجه به ظرفيتهاي داخلي كه وجود دارد و حضور هميشگي مردم در صحنه قادر هستيم كارهاي كشور را سامان دهيم و كشور را از لحاظ اقتصادي و صنعتي، فرهنگي واجتماعي ، همچنين از نظر دانش و فناوري علمي رو جلو ببريم .
نماينده نيشابور خاطر نشان كرد: ما در همه دوره سي و پنج ساله جنگ ومشكلات تحريم و سختي ها را داشتيم اما توانسته ايم گامهاي بلندي را برداريم ،در آينده هم با لطف خدا مي توانيم اين راه ادامه دهيم . اين گمان كه تا درهاي غرب برروي ما باز نشود، نمي توانيم به راهمان ادامه بدهيم تفكر غلطي است. اين تفكراز عدم خود باوري و عدم شناخت انقلاب نشات مي گيرد. توجه رهبر انقلاب به نقش مردم به عنوان يك پشتوانه هميشگي درانقلاب حايز اهميت است كه در آينده نيز نبايد فراموش شود .
وي با بيان لزوم توجه به چهار چوب ديپلماسي در عرصه بين الملل يادآور شد: ما بايد تلاش كنيم تا در عرصه بين المللي فعال باشيم و ديپلماسي خوب و كارآمدي را داشته باشيم. بايد سياستهاي تنش زدايي را دنبال كنيم تا با رفع موانع، مشكلات را از دوش كشور برداريم. كاري كه دولت در عرصه بين الملل انجام مي دهد خوب است، منتهي اين كارها بايد در چهار چوب عزت،حكمت،مصلحت صورت بگيرد. اين بدين معنا نيست كه همه حل مشكلات ما در گرو اين مسئله است. لذا نبايد توان و ظرفيتهاي داخلي و قدرت مردمي را با لطف خداوند از ياد برد.
عضو فراكسيون حزب موتلفه اسلامي اشاره داشت: نكته ديگر آن كه ما نبايد فريفته لبخند هاي دشمنان بشويم، اين يك نكته مهم است. زيرا دشمن همان دشمن است اگر لبخندي هم مي زند نبايد واقعيتها را ناديده بگيريم. دشمن با شيوه هاي خاص خودش در عرصه مي آيد و تلاش مي كند منافع خودش را تامين كند. ما بايد جبهه دشمن را بشناسيم و لبخند دشمن نبايد جدي گرفت و فريفته آن نبايد بشويم دشمنان انقلاب امروز نيز با تمام قوا ايستاده و از دشمني خود منصرف نشده است.
وي ادامه داد: موفقيت ما در عرصه بين المللي بستگي به جديت و پيگيري و استحكام مواضع ما دارد. اگر ما محكم در اين عرصه بايستيم دشمن عقب نشيني مي كند و اگر يك جايي كوتاه بياييم دشمن نه تنها عقب نشيني نمي كند بلكه جريحه دارتر به جلوخواهد آمد . لذا بايد جبهه دشمن را بشناسيم و آن را به صورت جدي به آن نگاه كنيم .
عضو كميسيون امنيت ملي و سياسيت خارجي تاكيد كرد: ما در همين تحولات اخير در مسائل هسته اي ديديم كه هيچ گونه اعتمادي به دشمنان نمي توان كرد. دشمن در جاي خودش دشمني مي كند ولي تلاش هم مي كند بتواند فضاي بين المللي را به نفع خودش تغيير بدهد .
وي افزود : ما حسن نيت خود را نشان داديم و مذاكرات در ژنو انجام گرفت به يك توافق رسيدند. آن توافق پرسر و صدايي !! ولي ملاحظه كرديد در همين فضا آمريكاييها مسئله تحريم هاي جديد را دامن زدند و مطرح كردند. در همين شرايط جديد كه قرار بود ديگر توطئه نكنند! آمريكا تنها كشوري بود كه با حضور جمهوري اسلامي در ژنو 2 جهت حل قضاياي سوريه مخالفت كرد. زيرا اصل اين است كه آمريكا دشمني خود راكنار نگذاشته و به دنبال حل مسائل خود براي انتخابات آينده آقاي اوباما مي خواهد فضاي داخلي آمريكا و كنگره را به نفع خود تغیير دهد. لذا ما بايد با دقت وهوشياري كار را خود دنبال كنيم .

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...