نسخه چاپی

سونامی و كیش؟!

رییس سازمان مدیریت بحران كشور، ضمن رد احتمال وقوع سونامی در كیش گفت: در حال حاضر چندین اردوگاه در این جزیره دایر شده و نیروهای امدادی در حالت آماده‌ باشند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس سازمان مدیریت بحران کشور، ضمن رد احتمال وقوع سونامی در کیش گفت: در حال حاضر چندین اردوگاه در این جزیره دایر شده و نیروهای امدادی در حالت آماده‌ باشند.

حسن قدمی با اشاره به زلزله‌های 4.5 و 5 ریشتری امروز و روز گذشته جزیره کیش اظهار کرد: پس از نخستین زلزله که روز گذشته رخ داد بابت بالا رفتن ریشتر زلزله دچار نگرانی شده‌ایم که خوشبختانه پس لرزه‌های بعدی حاکی از کاهش شدت زلزله بود.

وی با بیان اینکه زلزله را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، گفت: در صحبت‌هایی که با موسسه ژئوفیزیک، پژوهشکده زلزله‌شناسی و غیره انجام داده‌ایم به نظر نمی‌رسد که زلزله با قدرت بیشتری در این جزیره به وقوع بپیوندد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای مدیریت بحران، اورژانس، عوامل انتظامی، هلال احمر و ... در این جزیره به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت: مردم نیز کمی دلشوره دارند که برای این افراد چندین اردوگاه و چادر دایر شده است.

قدمی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت ساخت و ساز در بخش اعظمی از جزیره کیش، مقاوم و برابر استانداردها بوده و بیشترین نگرانی ما از ساختمان‌هایی است که در اطراف بندر لنگه قرار دارد.

وی در واکنش به اظهارات مطرح شده مبنی بر احتمال وقوع سونامی در جزیره کیش گفت: با توجه به اینکه چنین گسلی که قابلیت وقوع سونامی را داشته باشد در خلیج فارس وجود ندارد بنابراین احتمال وقوع سونامی در کیش نیز نمی‌رود که در رایزنی‌هایی که با موسسه اقیانوس‌شناسی، ژئوفیزیک و ... داشتیم نیز این موضوع از سوی این سازمان‌ها تایید شد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...