نسخه چاپی

سه‌شنبه؛ اولین سفر استانی روحانی

عکس خبري - سه‌شنبه؛ اولين سفر استاني روحاني

رئیس‌جمهور به همراه تعدادی از اعضای كابینه تدبیر و امید روز سه‌شنبه هفته جاری با سفر به خوزستان اولین سفر رسمی استانی دولت یازدهم را كلید خواهد زد.

به گزارش نما؛ سفرهای استانی دولت از جمله مباحثی بوده که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، پیرامون ادامه داشتن یا نداشتن آن بحث‌های مختلفی مطرح شده بود. حتی در مقطعی محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور از پیشنهاد تغییر نام سفرهای استانی به طرح “پایش و پویش استانی” خبر داد و گفت: حیف است که اسم این برنامه‌ها را سفرهای استانی بگذاریم، چرا که استان‌ها با یک یا چند سفر آباد نمی‌شوند، بلکه باید جوشش درون‌زا داشته باشند.
در همان روز مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری هم درباره سفرهای استانی گفته بود: رئیس‌جمهور در یک دوره ۳ و نیم‌ساله “به تمام استان‌های هدف” سفر می‌کند. علاوه بر این نیز “صادق” مشاور رئیس‌جمهور بر ادامه سفرهای استانی رئیس‌جمهور تاکید کرده اما گفته بود که این سفرها به شکل و “شمایی متفاوت” و هدفمند انجام می‌شود.
در حالی که بسیاری از رسانه‌ها و حتی مردم عادی منتظر اعلام اولین سفر استانی رئیس‌جمهور بودند محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهورهفته گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت از دومین سفر استانی رئیس‌جمهور خبر داد و گفت که اولین سفر استانی کاروان دولت تدبیر و امید جهت ادای احترام به جان‌باختگان زلزله برازجان و همدردی با حادثه دیدگان این شهرستان به بوشهر صورت گرفته بود.
رئیس‌جمهور دوشنبه ۹ آذر از نزدیک در جمع مردم زلزله‌زده برازجان حضور یافت و در جریان روند کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده این شهر قرار گرفت.
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت نیز در خصوص سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفته است: سفرهای استانی به شکل مطلوب ادامه خواهد داشت اما آن چیزی که قابل بیان است، این است که سفرهای استانی دولت در حال انجام است و شخص رئیس‌جمهور به برازجان سفر کرده و علاوه بر آن نیز خود بنده تاکنون به چندین استان سفر کرده‌ام.
با وجود همه این اظهار نظرها درباره سرنوشت سفرهای استانی رئیس‌ دولت یازدهم، حالا حجت‌الاسلام حسن روحانی به همراه تعدای از اعضای کابینه روز سه‌شنبه ( ۲۴ دی) به خوزستان سفر می‌کند.
اولین سفر رسمی رئیس‌جمهور در قالب سفرهای استانی، سه روزه بوده و تا روز پنج شنبه ادامه خواهد یافت؛ قرار است که در این سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، دستیار ویژه و تعدادی از وزرای دولت تدبیر و امید از جمله وزرای نفت، نیرو ، جهاد کشاورزی و راه ‌و شهرسازی، روحانی را در این سفر همراهی کنند.
در این سفر بر خلاف سفرهای گذشته، هیئت دولت جلسه‌ای در استان برگزار نمی‌کند اما شورای اداری استان با حضور مسئولان استانی به همراه رئیس‌جمهور و افراد همراه رئیس‌جمهور تشکیل جلسه خواهد داد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...