نسخه چاپی

استقبال ایران از ورود شركت‌های بزرگ نفتی

وزیر نفت گفت: ایران مشكلی برای بازگشت شركتهای بزرگ نفتی به كشور ندارد امریكا هم یكی از این كشورهاست.

به گزارش نما؛ به نقل از ایلنا،بیژن نامدار زنگنه در خصوص بازگشت غول‌های نفتی به کشور اظهار داشت: اگر تحریم‌ها برداشته شوند ما مشکلی برای استفاده از تجربیات کشورهای بزرگ نداریم.
وی تصریح کرد: ما از بازگشت شرکت‌های بزرگ نفتی به کشور استقبال می‌کنیم اما کسانی که قابلیت بیشتری دارند مطلوب‌ترند.
وزیر نفت از امریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و ژاپن بعنوان کشورهایی که امکان بازگشت به ایران را دارند یاد کرد و افزود: ما حتی برای بازگشت چین و روسیه نیز مشکلی نداریم.
وی در ادامه درخصوص قیمت حامل‌های انرژی نیز گفت: قیمت حامل های انرژی در دست بحث است و هنوز نهایی نشده است.
با جدی شدن توافق هسته‌ای با ایران، شرکت‌های بزرگ نفتی بین‌المللی یک گام دیگر به صنعت نفت و گاز ایران نزدیک‌تر شده‌اند و منتظر این هستند که در صورت لغو نهایی تحریم‌ها مجددا وارد همکاری‌های مشترک نفتی با تهران شوند.
بیژن نامدار زنگنه در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در خصوص شروع دوباره سرمایه گذاری‌های خارجی در صنعت نفت و گاز ایران گفت: ما نیازمند همکاری با شرکت‌های نفتی بزرگ جهان هستیم و علاوه بر سرمایه‌گذاری آنها برای توسعه پروژه‌های نفت و گاز کشور به فناوری‌های این شرکت‌ها به ویژه در بخش‌های بالادستی نیاز داریم.
وزیر نفت در اظهارات اخیر خود در جمع مهندسین مشاور نیز بر لزوم استفاده از تجربیات و دانش کشورهای بزرگ تاکید کرده بود.
وزارت نفت با برگزاری هم‌اندیشی نظام جدید قراردادهای نفتی در اسفندماه سال جاری در تهران و همچنین کنفرانس معرفی قراردادهای جدید بازنگری شده صنعت نفت ایران در لندن كه اردیبهشت ۹۳ برگزار خواهد شد به دنبال بسترسازی بازگشت شرکت‌های بزرگ نفتی به ایران است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...