نسخه چاپی

پیام محرمانه كشورهای اروپای شرقی به مجلس ایران

تعدادی از كشورهای اروپای شرقی با ارسال پیامی محرمانه به مجلس ایران، خواستار عدم تصویب طرح قطع صادرات نفت به اروپا شدند.

تعدادی از کشورهای اروپای شرقی با ارسال پیامی محرمانه به مجلس ایران، خواستار عدم تصویب طرح قطع صادرات نفت به اروپا شدند.

کریم عابدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جدیت مجلس برای تصویب طرح قطع صادرات نفت ایران به اروپا گفت: برخی کشورهای اروپایی برای لغو مصوبه اتحادیه اروپا برای تحریم نفت ایران، درخواست استمهال کرده و سفرای برخی کشورهای دیگر از جمله فرانسه نیز با حضور در مجلس خواستار عدم پیگیری این طرح شده‌اند.

وی در این زمینه افزود: در عین حال اروپایی‌ها پا را فراتر گذاشته و سفرای تعدادی از کشورهای اروپای شرقی طی پیام‌هایی محرمانه، از مجلس ایران خواسته‌اند که طرح قطع صادرات نفت به اروپا را تصویب نکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در بخشی از پیام این کشورها آمده است که "مصوبه تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، سیاسی بود و شما نباید آن را جدی بگیرید."

عابدی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 40 تا 50 پالایشگاه در اروپا، با نفت ایران تنظیم شده است و اگر اروپایی‌ها بخواهند این پالایشگاه‌ها را با نفت کشور دیگری تنظیم کنند، 6 ماه تا یک سال طول می‌کشد.

وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اروپا با تعویض سیستم‌های پالایشگاهی خود متحمل هزینه‌های زیادی می‌شود و در شرایط سرما شدید این روزهای اروپا، نمی‌خواهد متحمل این هزینه‌ها شود.

۱۳۹۰/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...