نسخه چاپی

تولید سریال فاخر كم خرج تر از پخش فوتبال!

زین‌العابدین، رئیس شورای سیاست‌گذاری ورزش صدا و سیما گفت: پرهزینه‌ترین برنامه تلویزیون پخش مسابقات فوتبال است و تولید سریال‌های فاخر هم از فوتبال كم‌خرج‌تر است.

به گزارش نما به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، زین العابدین رییس شورای سیاست گذاری ورزش صداوسیما با تبریک به دکتر گودرزی گفت: چه در بخش رسانه ای و چه در حوزه مدیریتی از افراد خوش نام و با اخلاق بهره می برید.

او ورزش را دارای گستره وسیعی عنوان کرد و افزود: ورزشکاران و پیش کسوتان نیازمند بسته مناسبی در عرصه ورزشی هستند و هم افزایی در عرصه اجرایی ورزش و رسانه مورد نیاز است. متن باید بر حاشیه غلبه داشته باشد. در حوزه برنامه سازی می توان با هماهنگی بیشتر بین صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان به بهبود ساختار ورزش کشور دست یافت.

زین العابدین با بیان اینکه عدم تقابل با بدنه اجرایی ورزش سیاست صدا و سیما است، افزود: اگر پرسشی مطرح می شود نشان دهنده تقابل نیست؛ بلکه پرسش اذهان عمومی از زبان رسانه نشانه پویایی است. چهار، پنج گام بلند در 15 ماه پیش رو باید برداریم. انتخابات فدراسیون های ورزشی برای ورزش کشور مهم است. انتخابات کمیته ملی المپیک سرنوشت 4 سال آینده ورزش کشور را تعیین می کند. بازی های آسیایی اینچئون 2014 در پیش است که نخستین ارزیابی از کارنامه وزارت ورزش وجوانان را رقم می زند که البته ما کارمان را در این زمینه از حالا شروع کرده ایم.جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال هم هستند که باید به طرز شایسته ای پوشش داده شوند.

او در مورد حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال گفت: پرهزینه ترین برنامه تلویزیون پخش مسابقات فوتبال است؛ حتی تولید سریال های فاخر هم از فوتبال کم خرج تر است. البته معمولاً این موضوع مطرح نمی شود چون برای برنامه سازان تبعات دارد. حداکثر توانمان را در فوتبال خرج می کنیم. ضمن اینکه از درآمد فوتبال برای پخش سایر رشته ها مثل تنیس و اسکواش هزینه می کنیم.

زین العابدین با بیان اینکه تجهیزات سازمان با محدودیت روبه رو است، گفت: تحریم ها ما را از نظر فنی فرسوده کرده است. برای پخش لیگ جهانی والیبال با چالش رو به رو هستیم که برای گریز از این شرایط نیازمند عزم ملی و همکاری دولت، مجلس و سازمان صدا و سیما هستیم. سیستم HD میلیون ها یورو هزینه دارد. برای خرید حق پخش جام‌جهانی فوتبال، لیگ جهانی والیبال و بازی‌های آسیایی هزینه هنگفتی باید بدهیم. رقم‌هایی که مطرح است در حدود 30 تا 40 میلیون دلار برای هر یک از این رویدادهای ورزشی است. رقبای ما به سادگی چنین هزینه‌هایی می‌کنند اما ما مشکلات زیادی داریم.

در ادامه فرشاد صادقی، مدیر شبکه ورزش هم پیشنهاد داد که پخش مسابقات با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان انجام شود: اولیت ما در شبکه ایجاد کار گروه ورزش با مشارکت وزارت ورزش و جوانان است. ما سیاست مدونی برای پخش مسابقات و مباحث ورزشی نداریم. عمدتا رایزنی فدراسیون‌ها برای پخش مسابقات ممکن است به نتیجه برسد؛ اما تعیین اولویت ها باید در هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان باشد. البته چارچوب داریم اما وزارت ورزش و جوانان می‌تواند تعیین کننده و سیاست‌گذار باشد. این هماهنگی براساس مدال‌آوری بسیار مهم است. ساختار سازی برای پوشش رسانه ای ، توجه به ورزش همگانی، توسعه راهبرد های آموزشی، تشکیل اتاق فکر و اتاق عمل با کمک وزارت‌خانه و ایجاد تقویم اجرایی ورزش برای جلوگیری از هم پوشانی زمانی دیگر پیشنهاد های ندیری برای تعامل بهتر بین صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان بود.

مجید ندیری، مدیر رادیو ورزش هم که در این جلسه حاضر بود،‌گفت: باید جریان‌های ورزشی را بسازیم، هدایت کنیم یا جلوگیری‌کنیم. سیاست ‌ها هم باید هم راستا شود. پیشنهاد من است که وزیر نطق ماهانه در رادیو داشته باشد و درمورد برنامه‌های ماه آینده صحبت کند و از کارهایی که در ماه قبل شده، گزارش کامل بدهد.

حسین ذکایی، دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش صدا و سیما به حضور بیشتر مدیران عملیاتی در ورزش تاکید کرد: ورزش مدیران عملیاتی بیشتری می‌خواهد که کمتر حرف بزنند و در گیر بحث‌های کم ارزش حاشیه‌ای نشوند. خطراتی در کمین وزارت ورزش است باید مراقبت کنیم.

آقازمانی، مدیر ورزش شبکه سه تصریح کرد: در گذشته علی رغم حضور ما در شوراها و کمیته های مختلف چیزی از دل جلسات بیرون نمی آمد.

وی افزود: در دولت نهم و دهم ورزشگاههایی ساخته شد که استاندارد نبود پرداختن به این مسائل باعث می شود، متهم به نادیده گرفتن خدمات دولت شویم. خود مسولین در جایگاه ویژه می نشستند و از درد مردم آگاه نبود .جایی برای دوربین پیش بینی نمی شد بعد انتقاد می شد که چرا پوشش رسانه های مسابقات نسبت به مسابقات خارجی ضعیف تر است .

این مقام مسوول در سیما اظهار داشت: حضور ما در شوراها و شرکت در جلسات باید به بهبود پوشش رسانه ایی خبری ورزشی منجر شود.

عالی زاده، مدیر ورزش شبکه تهران هم در این جلسه گفت: رسانه ملی از انعکاس برخی پلشتی ها چشم پوشی می کند اما این مشکلات هست و وزارت ورزش اگر پیگیر نباشد این ناپاکی ها گسترش پیدا می کند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...