نسخه چاپی

شیرینی خورها بخوانند

اصولا كاهش "سروتونین" در مغز سبب افزایش ولع نسبت به شیرینی جات می شود كه فرد با دریافت كربو هیدرات جبران خواهد كرد و عملا راه مناسبی جهت درمان این ضعف خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اشخاصی هستند که ولع زیادی نسبت به خوردن شيرینی جات دارند، به آنان توصیه می شود مطالب زیر را بخوانند.

این حالت در برخی افراد وجود دارد و معمولا به دنبال کاهش سروتونین در مغز ایجاد می شود، هر چند ممکن است علل دیگری هم داشته باشد. به طوری که با دریافت کربوهیدرات میزان سروتونین افزایش یافته و "خلق و خو" بهتر می شود. احتمالا در شما هم این حالت وجود دارد. راه حل این مسئله هم جلوگیری از افت سروتونین است.

برای جلوگیری از کاهش مقدار سروتونین در خون باید کارهای زیر را انجام داد:

- از مصرف کافئین و" نیکوتین" خودداری کنید.
- ورزش و تحرک بدنی داشته باشید.
- از منابع غذایی سروتونین استفاده کنید: بوقلمون، مرغ و ماهی از منابع غذایی سروتونین هستند. بهتر است ماهی های چرب را مصرف کنید، از قبیل: تن، سالمون، ساردین.

برای اثر بخشی بهتر سروتونین لازم است رژیم غذایی تان سرشار از "کربوهیدرات" به همراه پروتئین باشد. پروتئین شامل "اسید آمینه تریپتوفان" است که به تولید سروتونین در مغز کمک می کند.

مطالعات نشان داده است که تریپتوفان برای تولید سروتونین نیاز به کربوهیدرات دارد. پس سبزیجات، آجیل، شیر، لوبیا، عدس و موز را مصرف کنید.

اگر می خواهید سروتونین در بدن باقی بماند، از مصرف آرد، شکر و شیرینی جات پرهیز کنید، زیرا این مواد غذایی موجب افزایش آنی میزان سروتونین در خون شده و ناگهان از مقدار آن کاسته می شود.

مکمل امگا 3 نیز در بالا بردن میزان سروتونین خون موثر است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...