نسخه چاپی

حبیبی: الهام باید عذرخواهی كند

عکس خبري -حبيبي: الهام بايد عذرخواهي کند

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص موضع گیری اخیر غلامحسین الهام درباره جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: الهام نباید به جای مقام معظم رهبری تصمیم گیری می كرد و نباید الهام در موضع گیری مجمع تشخیص را نهادی ناكارآمد توصیف كند. وی دچار اشتباه فاحشی شده و باید در اسرع وقت معذرت خواهی كند.


به گزارش نما به نقل از مهر، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی امروز در نشستی خبری که در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد با اشاره به حضور پرشور مردم در دور اول انتخابات خاطر نشان کرد: شرکت 64 درصدی در انتخابات باعث شد پیش بینی های بسیاری از رسانه های معاند نظام نقش بر آب شود چون آنها شرکت 20 درصدی مردم را پیش بینی می کردند ولی ملت با توجه به انتقادات و مشکلات جاری کشور بار دیگر با حضور در پای صندوق های رای حمایت خود را از کلیت انقلاب اسلامی اعلام کردند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه در محافل داخلی اصلاح طلبان نیز شرکت کمرنگ مردم در انتخابات پیش بینی می شد افزود: اصلاح طلبانی که در داخل نظام بودند مواضع دوپهلو اعلام می کردند برخی بر این نکته اذعان داشتند که انتخابات را تحریم نمی کنند اما بنای شرکت در انتخابات را نیز ندارند از این رو معتقدم اصلاح طلبان مرتکب 2 اشتباه شدند.

حبیبی عدم مرزبندی با فتنه گران و برگزاری انتخابات به صورت سرد (مشارکت حداقلی مردم در انتخابات) را دو اشتباه بزرگ اصلاح طلبان توصیف کرد و خطاب به عقلای اصلاح طلب افزود: امیدوارم عقلای اصلاح طلب بتوانند با ترسیم خط پررنگ بین خود و فتنه و جبران آنچه اتفاق افتاده بتوانند در فضای سیاسی کشور حضور جدی داشته باشند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مجلس نهم از آن اصولگرایان شده است افزود: در مرحله اول انتخابات اصولگرایان توانستند اکثریت آرا را به دست آورند و از هم اکنون می توان اعلام کرد که مجلس نهم در اختیار اصولگرایان است.

وی با اشاره به همراهی موتلفه با جبهه متحد اصولگرایان افزود: در موتلفه ما سیاست خود را همراهی و تعامل با جبهه متحد اصولگرایان قرار داده بودیم و تا پایان انتخابات نیز به عهد خود وفا خواهیم کرد.

بنابراین گزارش محمد نبی حبیبی در ادامه این نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سئوال که حزب موتلفه اسلامی و جبهه متحد اصولگرایان چه زمانی وارد سازوکار انتخابات ریاست جمهوری می شوند، افزود: ما در موتلفه تا کنون به دلیل اهمیت انتخابات مجلس نهم وارد بحث انتخابات آتی نشدیم و مخالف پرداختن به این موضوع هستیم چرا که نمی توان در یک زمان معین 2 انتخابات را مورد بحث و بررسی قرار داد. پرداختن به 2 انتخابات به ما آسیب وارد می کند.

وی همچنین درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده و اینکه آیا این جریان سیاسی همچون گذشته با موتور روشن و چراغ خاموش حرکت خواهد کرد یا نه افزود: تا آنجا که در جریانم فعلا خبری از فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات آینده نیست به همین جهت این جریان سیاسی فعلا بنای فعالیت به صورت موتور روشن و چراغ خاموش ندارد.

حبیبی در ادامه تاکید کرد: البته ما حضور اصلاح طلبانی که تابع ولایت فقیه باشند و منویات معظم له را به عنوان فصل الخطاب قبول داشته باشند در عرصه انتخابات مضر نمی دانیم بلکه مفید تلقی می کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سئوال که این حزب از طرف جبهه پایداری انقلاب اسلامی متهم به بداخلاقی انتخاباتی شده است افزود: ما در موتلفه به این نتیجه رسیده بودیم که سکوت کنیم اما در مقابل تخریب هایی که علیه جبهه متحد و موتلفه صورت گرفت تصمیم گرفتیم در پاسخ مطالبی را بیان کنیم و فعلا به این مطالب بسنده می کنیم اما اگر این تخریب ها همچنان ادامه داشته باشد پاسخی را خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سئوال که موضع گیری اخیر سران امارات علیه سفر اخیر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی را چگونه ارزیابی می کنید افزود: بنده به سران امارات می گویم بازی کردن با دم شیر خیلی خطرناک است. ما کشوری هستیم که چشم طمع به خاک هیچ کشوری را نداشته و نخواهیم داشت اما از خاک خود دفاع خواهیم کرد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر این دیوانگی ها ادامه پیدا کند بدون شک ایران پاسخ دندانشکنی را خواهد داد.

حبیبی درباره اینکه چرا اصولگرایان فقط به دنبال پیروزی همفکران خود در انتخابات هستند و آیا این موضوع باعث نمی شود که ما با مجلسی یکصدا مواجه شویم، افزود: ما هیچ گاه برای رقبای خود سدی ایجاد نخواهیم کرد و این البته احزاب و تشکل های سیاسی این حق را دارند که در انتخابات فعال باشند بنابراین اصولگرایان نیز تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا بتوانند در انتخابات فعال ظاهر شوند.

وی گفت: در دوره ششم مجلس مردم به جریان رقیب اصولگرایان رای دادند اما ما به رای مردم اعتراض نکردیم.

از دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص ادامه فعالیت جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری سئوال شد که وی در پاسخ اظهار داشت: شخصا به ادامه فعالیت این جبهه معتقد هستم.

حبیبی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت دسته جمعی حرکت کرد و بر این باورم که با ساختار جبهه متحد می توان به صورت دسته جمعی حرکت کنیم و به موفقیت نیز دست یابیم.

وی در ادامه درباره اینکه عملکرد دولت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را چگونه ارزیابی می کنید افزود: معتقدم مجلس نهم باید بر روی مسئله اقتصاد متمرکز شود و حمایت از تولید بخشی از مجموعه اقتصادی کشور است ما اقتصاد مطلوب نداشتیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته را سال جهاد اقتصادی نامگذاری کرده بودند و امسال نیز بر تولید ملی تاکید کرده اند.

وی در ادامه به انتقاد از تیم اقتصادی دولت پرداخت و با بیان اینکه این تیم را قوی نمی دانم افزود: البته منظور من همه افراد و اشخاصی که در این تیم حضور دارند نیست اما معتقدم این تیم قوی نیست و باید از افرادی قوی و کارساز استفاده شود تا مسائل اقتصادی کشور مرتفع شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص موضع گیری اخیر غلامحسین الهام درباره جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: الهام نباید به جای مقام معظم رهبری تصمیم گیری می کرد. ایشان به این جمع بندی رسیده بودند که اعضای قبلی مجمع را ابقا کنند و نباید الهام در موضع گیری مجمع تشخیص را نهادی ناکارآمد توصیف کند. وی دچار اشتباه فاحشی شده و باید در اسرع وقت معذرت خواهی کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در گذشته این موضع گیری از سوی یکی از روزنامه نگاران اصولگرا مطرح شده بود و چرا در آن زمان شما واکنش نشان نداده بودید گفت: فرقی نمی کند که چه کسی چنین اظهارنظری را بیان کند البته ما منکر ایرادات و انقتادات مجمع تشخیص نیستیم اما تصمیمات رهبری خط قرمز است و کسی نباید وارد این محدوده شود. معظم له با مطالعه، تدبیر و جمع بندی کامل به این تصمیم بندی رسیدند که اعضای مجمع تشخیص شامل این افراد باشد.

حبیی گفت: شخصا معتقدم الهام به خاطر دشمنی با هاشمی چنین مطالبی را بیان کرده است.

وی با اشاره به فعالیت جریان انحرافی در انتخابات مجلس نیز گفت: فردی را نمی شناسم که با وابستگی نزدیک به جریان انحرافی توانسته باشد وارد مجلس شود البته در گذشته یکی از چهره های نزدیک به جریان انحرافی اعلام کرده بود که ما (جریان انحرافی) رقیب اصولگرایان خواهیم بود و بدون شک دو سوم کرسی های مجلس را از آن خود خواهیم کرد اما خواب جریان انحرافی برای ورود به مجلس نهم تعبیر نشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه جمعیت ایثارگران از ریاست حداد عادل حمایت می کند و آیا موضع گیری جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان موضع گیری جبهه متحد اصولگرایان است یا نه، گفت: جواب منفی است تا کنون هیچ مشورتی با حزب موتلفه مبنی بر ریاست حداد یا شخص دیگری مطرح نشده است.

وی گفت: همچنین در جبهه پایداری نظر واحدی درباره ریاست آقای حداد وجود ندارد عده ای در این جبهه موافق ریاست وی و عده ای دیگر همچون حسینیان مدافع ریاست بانوان هستند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: همچنین موتلفه اسلامی برای تصمیم گیری ریاست مجلس نهم به جمع بندی خاصی نرسیده است و هر گاه اعضای این حزب وارد مجلس شدند به جمع بندی خواهیم رسید.

حبیبی در پایان عملکرد جبهه متحد را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و افزود: ما توانستیم در جبهه متحد مواضع خود را اعلام کنیم ضمن اینکه تمامی تصمیم گیری ها بر اساس خرد جمعی بود. نمونه آن اضافه شدن دو نفر به فهرست جبهه متحد در دور دوم انتخابات بود ما در موتلفه معتقد بودیم که نیازی به اضافه شدن نامزدهای دیگر نیست اما این موضوع در جبهه متحد مطرح شد و اعضا به این جمع بندی رسیدند که باید جبهه متحد فهرست 25 نفری را ارائه دهد و ما نیز به خرد جمعی احترام گذاشتیم.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...