نسخه چاپی

واكنش آقای وزیر به ترور ملكه زیبایی ونزوئلا

عکس خبري -واکنش آقاي وزير به ترور ملکه زيبايي ونزوئلا

"میگوئل رودریگز" وزیر كشور ونزوئلا 5 روز پس از ترور "مونیكا اسپیر" ملكه زیبایی این كشور و همسرایرلندی اش و نارضایتی گسترده افكار عمومی این كشور از این حادثه كه گفته می شود در واقع یك سرقت ناكام بوده است، در یك برنامه زنده تلویزیونی گفت:" كافی است اطلاعات درباره فساد در پلیس را فورا به من بدهید و ما هم سر آن مافوق فاسد را می‌زنیم."

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: وزیر کشور ونزوئلا در یک برنامه زنده تلویزیونی شماره تلفن همراه خود را اعلام کرد و از مردم و نیروهای پلیس این کشور خواست هر جا در بین نیروهای پلیس و افسران مافوقشان فسادی مشاهده کردند، مستقیما با این شماره تماس بگیرند تا با مقام خاطی و فاسد برخورد شود.

الجزیره گزارش داد؛ "میگوئل رودریگز" وزیر کشور ونزوئلا 5 روز پس از ترور "مونیکا اسپیر" ملکه زیبایی این کشور و همسرایرلندی اش و نارضایتی گسترده افکار عمومی این کشور از این حادثه که گفته می شود در واقع یک سرقت ناکام بوده است، در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت:" کافی است اطلاعات درباره فساد در پلیس را فورا به من بدهید و ما هم سر آن مافوق فاسد را می‌زنیم."

وی خطاب به نیروهای تحت فرمان پلیس و نیروهای تازه استخدام شده در پلیس گفت که در صورت مشاهده تخلف و فساد از سوی افسران مافوقشان بدون ترس و واهمه این موضوع را اطلاع دهند چون وجود فساد در بدنه دستگاه پلیس به پلیس و مردم ونزوئلا آسیب می زند.

گفتنی است ونزوئلا طبق آمار سازمان ملل پنجمین کشور از نظر میزان آمار جرم و جنایت در جهان است و با حادثه هفته گذشته ترور ملکه زیبایی این کشور اعتراضات افکار عمومی در این کشور به ناامنی عمومی و فساد در میان نیروهای پلیس افزایش یافته است.



تجمع اعتراضی علیه ناامنی و آمار جرم و جنایت در ونزوئلا. سال گذشته 25 هزار ونزوئلایی قربانی جنایت شده اند یعنی از هر 100 هزار ونزوئلایی 79 نفر

پلیس ونزوئلا پس از حادثه ترور ملکه زیبایی به شدت تحت فشار انتقادات افکار عمومی قرار دارد. طبق آمارها پلیس ونزوئلا تنها قادر است به 8 درصد از موارد قتل های عموما مسلحانه در این کشور رسیدگی کنند.

در حادثه هفته گذشته برای ملکه زیبایی ونزوئلا نیز وقتی خودروی حامل او و همسر ایرلندی اش خراب می شود، آنها در حاشیه اتوبان متوقف می شوند که عده ای به صورت مسلحانه ظاهرا به منظور سرقت خودرو به آنها حمله می کنند و هر دوی آنها را می کشند.

پس از این حادثه تظاهرات در برخی شهرهای ونزوئلا درباره ضرورت مقابله جدی و موثر پلیس با گروه های مسلح و ناامنی رو به گسترش در ونزوئلا برگزار شده است و اظهارات اخیر وزیرکشور ونزوئلا نیز در پاسخگویی به این مطالبه مردمی بوده است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...