نسخه چاپی

آینده اصولگرایی ووظایف ما

محمد كاظم انبارلویی

هفته ديگر پرونده انتخابات مجلس نهم بسته مي‌شود. دور اول انتخابات نشان داد كه مردم همچنان به گفتمان اصولگرايي پايبندند تمايل افراد راه يافته به دور دوم هم چنين تصويري را نشان مي‌دهد.
مقام معظم رهبري دهه چهارم انقلاب را دهه پيشرفت ، خدمت و عدالت ناميدند. اصولگرايان با همين گفتمان خود را به مردم عرضه كردند و مورد اقبال قرار گرفتند.
زيرساختهاي سياسي، اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشور اين آمادگي را دارد كه ما يك جهش بلند به سوي پيشرفت و بسط عدالت ونيز خدمت بدون منت به مردم داشته باشيم. حوادث سه دهه گذشته بويژه عبور نيرومند از جنگ سخت و نرم دشمن نشان داد مردم ايران چون كوه ايستاده‌اند و هيچ مانعي نمي‌تواند آنها را از دستيابي به اهداف اسلام، انقلاب و امام و رهبري باز دارد. آنچه ملت را در اين رهگذر ياري رساند پيوند عميق امت وامامت و نيز تحكيم وحدت و همگرايي بين اقوام ، مذاهب و نخبگان كشور بود.
لذا در زير نكاتي را از باب ياد آوري مي‌آورم:
1- دستاورد بزرگ مردم در صيانت از انقلاب، اسلام و امامت امت همه در سايه برادري و برابري و وحدت به دست آمده است. كساني كه در راه همگرايي امت اخلال مي‌كنند و بر طبل تشتت واختلاف مي‌كوبند به اردوگاه انقلاب متصل نيستند و فرمان از جايي ديگر مي‌گيرند.
2- اصل رقابت آزاد، سالم و جدي يك موضوع مهم در امر جمهوريت نظام است. از اول انقلاب برخي نامحرمان با سوء استفاده از غفلت نخبگان آن را به سمت كفر، الحاد و نفاق بردند. بايد هوشيار بود كه نتيجه رقابت بايد به نفع مردم ، انقلاب و اسلام باشد. لذا رقابت براي پيشرفت كشور ، خدمت به مردم و بسط عدالت در جامعه است. اگر غير از اين مسير باشد كار به تبهكاري و براندازي مي‌كشد.
3- طيف وسيع اصولگرايي متشكل از احزاب ، گروهها و اشخاص حقيقي و حقوقي مربوط به رجال سياسي و مذهبي كشور مي باشد اضلاع اصولگرايي يك فرصت است نه يك تهديد. هر ضلع ، يك ظرفيت خوب براي صيانت از اصولگرايي است. بنابراين نبايد رقابت بين اضلاع به فشل شدن هم منجر شود. مردم به هر ضلع بيشتر اقبال كردند بايد اضلاع ديگر به كمك اضلاع ديگر براي پيشبرد گفتمان اصولگرايي بشتابند.
4- غرور، خود خواهي ، تكبر و خودپسندي و دعوت به خود چون سمي مانع وحدت و همگرايي اصولگرايان حول محورهاي انقلاب، امام و رهبري هستند. بايد از آنها پرهيز كرد.
به قول حافظ؛
زفكر تفرقه باز آي تا شوي مجموع
به حكم آنكه شد اهرمن سروش آمد
5- فكر واحد بدون تفرقه، تئوري مي‌خواهد. اصولگرايان براي تضمين خدمات خود به مردم نياز به تئوري دارند. اين تئوري بايد در حوزه اقتصاد ، سياست،
فرهنگ و ... در گفتمان اصولگرايي ظهور داشته باشد تا هم خودشان و هم مردم بدانند در هر مقطع زماني چه بايد مي كرديم، چه مي‌كنيم و چه خواهيم كرد.
6- نظام از دوگانه رقابت اصلاح طلب - اصولگرا عبور كرده است. مردم بيش از يك دهه صبر كردند كه اصلاح طلبان از راه افساد سياسي، فرهنگي واجتماعي برگردند و در درون نظام عمل كنند اما ممكن نشد. لذا هم در رفراندم 9 دي و هم درانتخابات مجلس نهم از آنها عبور كردند.
اكنون بايد يك مدل حقيقي براي رقابت‌ها طراحي كرد كه متضمن دفاع از نظام وانقلاب و حمايت از گفتمان امام، انقلاب و رهبري نظام باشد. تنظيم دُز رقابت بايد در دستان اضلاع اصولگرايي باشد نه رسانه‌هاي دشمن و عناصر ضد انقلابي. اين امر هوشياري ، بصيرت و در عين حال دانش كافي سياسي مي‌خواهد. اتاق فكر اضلاع اصولگرايي بايد فكري براي آن بكنند تا بتوانند در آزمون بعدي كه انتخابات رياست جمهوري يازدهم است موفق و سربلند بيرون آيند.
غرب اكنون در برابر حقوق ملت ايران در حالت پذيرش و كرنش است . قرار بود اين حالت بعد از انتخابات دور دهم رياست جمهوري رخ دهد. اما پياده نظام دشمن در داخل و تردستي رسانه‌اي و جنگ نرم غرب عليه ملت ايران اين كار را بيش از دو سال به تاخير انداخت. كساني كه اقتدار ملت را در برابر بيگانگان با حوادث تلخ سال 88 شكستند قطعا خيانت بزرگي به انقلاب كردند. امروز بايد تمام همت اضلاع اصولگرايي صرف اين مهم شود و نگذارند دشمن با بازسازي در داخل و خارج دوباره حمله را آغاز كند. ضد انقلاب امروز سياه‌ترين روزهاي خود را مي‌گذراند. دشمن امروز ضعيف‌ترين ايام حيات خود را سپري مي‌كند. پشت دشمن از بيداري اسلامي و جنبش ضد سرمايه‌داري خم شده است . غرب امروز فقط آخورداري مي‌كند. منافقين به ذلت و خواري و دربه دري افتاده‌اند، كساني كه آزاد زيستن در كنار ملت خود را رها كرده‌اند و در پناه كفار ومشركين روزگار مي گذرانند سرگرم شكم و شهوت خود هستند . لذا تهديد از " برون" به كمترين مقدار خود رسيده است. ما بايد مواظب تهديد از "درون" باشيم. اگر از اين مرحله عبور كنيم روزهايي نوراني را در پرتو ولايت پذيري در پيش داريم.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...