نسخه چاپی

كیفیت سفرهای استانی روحانی

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نخستین سفر استانی حسن روحانی كه قرار است به استان خوزستان انجام شود، گفت: كیفیت این سفر با سفرهای قبلی آقای احمدی‌نژاد متفاوت است.

به گزارش نما؛ به نقل از ایسنا؛سیدراضی نوری،توضیح داد: طبق برنامه‌ای که رئیس‌جمهور و هیأت دولت برای سفر به استان خوزستان دارند، قرار نیست راهپیمایی‌های مردمی یا جمع شدن مردم در استادیوم و خیابان انجام شود. البته رئیس جمهور دیدارهایی با نخبگان و مسئولین استان خواهد داشت.
این نماینده مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور بنا به وظیفه‌ای که در قبال مردم کل ایران دارد باید به مناطق مختلف کشور سفرهایی داشته باشد و دیدارهایی چهره به چهره با مردم انجام دهد. از اینکه هیأت دولت و رئیس جمهور اولویت سفر را به خوزستان داده‌اند از آنها تشکر می‌کنیم.
این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با برشمردن مشکلات این استان گفت: این استان کماکان درگیر مشکل آب است، بیکاری، توسعه و احیای بخش کشاورزی و خودکفایی کشاورزان از مواردی است که جزو مشکلات استان خوزستان محسوب می‌شوند به علاوه این استان به دلیل زرخیز بودن و منابع بسیار همیشه با چشم طمع دشمن مواجه بوده و دشمن همیشه به آن چشم داشته است.
نماینده مردم شوش در مجلس افزود: استان خوزستان در تمام مراحل امتحان خود را پس داده،‌ 23 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و چه ازنظر کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و چه صنعتی و چه تأمین نفت که 85 درصد آن در استان خوزستان صورت می‌گیرد اهمیت بالایی دارد. این استان محل ورود تشیع به ایران هم بوده که احتمالا سفر رئیس جمهور به خوزستان غافل از این موارد نبوده است.
وی ادامه داد: مردم استان مطالباتی دارند که اگر معقول باشد وظیفه نمایندگان این است که آنها را در هیأت دولت مطرح کنند و رئیس جمهور نیز با توجه به وظیفه ای که بر عهده دارد سعی می‌کند آنها را برآورده کند. انتظارمان این است که دولت تدبیر و امید، تدبیری بیندیشد که امید در مردم دمیده شود، مشکل اشتغال را حل کند و براساس ظرفیت‌های استان برای آن برنامه‌ریزی کند.
نوری با اشاره به وجود منابع نفتی در استان خوزستان، عنوان کرد: در کشوری مثل عراق، بصره محل تأمین نفتی است اگر هر بشکه نفت صد دلار قیمت داشته باشد، پنج دلار آن متعلق به خود بصرها است. ما هم از رئیس جمهور انتظار داریم با توجه به شعارهای انتخاباتی برای توسعه استان مبلغی از درآمدهای نفتی به خود استان اختصاص پیدا کند. به هر حال آلایندگی و ریزگردهایی که در استان وجود دارد، بی‌تأثیر از نفت نیست./

۱۳۹۲/۱۰/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...