نسخه چاپی

برداشت هایی از عملكرد اقتصادی دولت

وزیر امور اقتصادی و دارایی عملكرد اقتصادی دولت تدبیرو امید را مثبت ارزیابی كرد و گفت:نرخ بیكاری نیز به 10.5 درصد رسیده كه این نیز شاخص خوبی محسوب می شود.

به گزارش نما؛ علی طیب نیا"روز یکشنبه در مراسم ابقای رئیس کل سازمان امور مالیاتی کل کشور افزود: دولت براساس تداوم وضعیت پیشین و حتی بدتر از آن برنامه ریزی می کند، ضمن آنکه از رئیس کل سازمان مالیاتی قول گرفتم که امسال 95 درصد درآمد مصوب مالیاتی در قانون بودجه را تحقق بخشد.
وی با تأکید بر اینکه دریافت مالیات موجب کمک به رشد اقتصادی می شود، گفت: مالیات ستانی از پیچیدگی های قانونی، عملیاتی و تجربی برخوردار است که امیدواریم با همکاری فرد فرد کارکنان امور مالیاتی به طور کامل محقق شود.
وی افزود: ارزش دریافت یک ریال مالیات امسال از 10 ریال مالیات در دو سال آینده بیشتر است، چون هم اکنون با تنگنای اقتصادی مواجه هستیم.
طیب نیا درباره مسکن مهر نیز اظهار داشت: این موضوع به جای ساماندهی حوزه مسکن زمینه ساز تورم شدید در کشور شد. درباره این طرح جلسات مختلفی در دولت برگزار شد تا بتواند هم تعهد خود را به مردم عملی کند و هم مانع تضعیف بیشتر ارزش پایه پولی کشور شود.
وزیر اقتصاد با اشاره به دلایل نرمش طرف های غربی در مقابل ایران، گفت: در سفری که به آمریکا داشتم طرف های خارجی در جلسات مواردی را مطرح می کردند که نشان می داد کاملاً روند سیاست ها و پیشرفت های ایران را دنبال می کنند و آنها بر موفقیت های بدست آمده در کنار تحریم ها به خوبی واقف هستند.
وی اضافه کرد: آمریکا به خوبی فهمیده که از حمله نظامی طرفی نمی بندد و به همین دلیل به فشارهای اقتصادی امید بسته تا از این مسیر ایران را مجبور به زیرپا گذاشتن منافع ملی خود کند.
طیب نیا با ابراز خرسندی از روند تغییرات مثبت اقتصادی برغم تحریم های ظالمانه از تداوم کاهش نرخ تورم در کشور خبر داد.
وی، مجموع عملکرد اقتصادی دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نرخ بیکاری نیز به 10.5 درصد رسیده که این نیز شاخص خوبی محسوب می شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه اصلاح نظام مالیاتی در اولویت برنامه های اقتصادی دولت است، گفت : از علی عسکری رئیس کل سازمان مالیاتی قول گرفتم که امسال 95 درصد مالیات های پیش بینی شده در قانون بودجه محقق شود.
سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق 77 درصدی درآمدهای مالیاتی مصوب در بودجه سالجاری و همچنین رشد 16 درصدی این مالیاتها طی 9 ماهه منتهی به آذرماه امسال خبر داد.
براساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر مدیریت عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور، درآمدهای مالیاتی مستقیم تا آذر ماه سال 1392 نزدیک به 192 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به بودجه مصوب 77 درصد محقق شده و نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز 16 درصد رشد داشته است.
همچنین در دوره یادشده میزان درآمدهای مالیات بر کالا و خدمات 87 هزار و 500 میلیارد ریال بوده که حاکی از تحقق 95 درصدی بودجه مصوب و رشد 80 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
مجموع درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی که شامل مالیاتهای مستقیم و کالا و خدمات است نیز تا پایان آذرماه سالجاری نزدیک به 280 هزار میلیارد ریال بوده که نشان از تحقق 86 درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به بودجه مصوب سال جاری دارد.
همچنین افزایش درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعم از درآمدهای مالیاتی مستقیم و درآمدهای مالیات بر کالا و خدمات در 9 ماهه منتهی به آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...