نسخه چاپی

سوت آغاز شهرآورد زده شد

در فاصله پنج روز تا داربی تهران، رقابت رسانه‌ای پرسپولیس و استقلال شروع شده و این بار شروع كننده این جدال آبی‌پوشان تهرانی هستند.

به گزارش نما ، سایت باشگاه استقلال در گزارشی با عنوان "گزارشی مستند و تکان‌دهنده از اشتباه و تصمیم به سود سرخ‌ها" از اشتباه‌هایی که داوران در لیگ سیزدهم به سود پرسپولیس رقم زده‌اند نوشته است. در این گزارش آمده است: دیروز دوباره باشگاه پرسپولیس زمین و زمان را به هم دوخت، طبق رسم دیرینه‌اش و طبق همه سنوات گذشته به محض شکست، داور را مقصر دانست و پیش از داربی سعی کرد همه چیز را تحت‌تاثیر قرار بدهد تا شاید جو سنگین روی داور، داربی را به سود آنها رقم بزند! این حرف‌ها نشان از عدم اعتماد به نفس دارد و فشار برای بیرون گود و عوض کردن نتایج در جایی خارج از زمین چمن!

جالب اینجاست که طبق آ‌مار بیشترین استفاده از اشتباهات داور برای پرسپولیس بوده و در این زمینه رکورددار اشتباهات داوری به سود خودشان هستند و در صدر جدول سود بردن از اشتباهات داور هستند!

یک‌به‌یک اتفاقات را از جلوی چشم عبور می‌دهیم.

1- گل آفساید به داماش‌گیلان، 2- گل آفساید به ملوان، 3- چهار بار آرنج کوبیدن صادقیان به صورت حریفان و تنها یک جلسه محرومیت آنهم بدون برخورد داور مسابقات! 4- 3 گل غلط داور ندیده به مس، 5- گل صحیح نفت به پرسپولیس (که البته برخلاف قبلی‌ها اجماع کارشناسان داوری را نداشت)، 6- پنالتی اشتباه به سود پرسپولیس مقابل تراکتور (دیدار رفت)، 7- فن کمر دهنوی به علی کریمی! 8- پنالتی سایپا دیده نشده! ‌9- گل اشتباه خلعتبری به سایپا و البته ضربه به گوش ناصحی توسط خلعتبری که داور ندید! اینها بخشی از اشتباهات داور به سود پرسپولیس بود.

بالاتر از این آن بود که بسیاری از حکم‌ها به سود پرسپولیس عوض شد.

10- محرومیت دو جلسه‌ای دایی بخشیده شد در حالی که محرومیت امیر قلعه‌نویی که اصالتاً کاری نکرده بود بخشیده نشد. 11- پیام صادقیان و محسن مسلمان را از تیم‌ملی گرفتند و به پرسپولیس دادند! آنهم در حالی که قانون می‌گوید سه بازیکن اگر در تیم‌ملی باشد بازی لغو می‌شود! 12-کارت قرمز میثم حسینی را با دخالت در تصمیم داور حذف کردند.

14- اخراج نشدن دایی در حالی که به داور چهارم گفت «بروبنشین سرجایت!»

13- حتی نیلسون و بنگر که با داور درگیر شدند(پس از بازی با فولاد) اما حتی کارت هم نگرفتند! چرا؟ چون پیش از داربی بود!

این یک گزارش واقعی است. گزارشی برحسب مستندات!

نه دعوایی داریم، نه بحثی!

پنالتی استقلال مقابل همین استقلال‌خوزستان احتمالاً و با توجه به نظر کارشناسان خورده شده اما کسی حرفی نزد. در بازی با سپاهان و ذوب‌آهن هم داوری کاملاً و به صورت عیان به ضرر استقلال بود در بازی صبا نیز ایضاً!

فقط در بازی مقابل ملوان و داماش داوری به سود استقلال بوده و در باقی موارد اجماعی وجود ندارد.

استقلال اما کوچک فکر نمی‌کند،‌ داور اشتباه می‌کند و مثلاً پنالتی نظری را نمی‌گیرد، اما استقلال به بهانه‌ها فکر نمی‌کند و راه را ادامه می‌دهد و بازی را می‌برد. در باقی موارد نیز همین‌گونه است.

آنچه امروز نوشتیم دعوا نیست، حتی کری هم نیست بلکه فقط تنویر افکار عمومی است که اندکی منصف بودن را بد نمی‌داند.

فوتبال باید مردانه باشد و در زمین مسابقه! اینکه گاهی اوقات مربیان پس از شکست‌ها داور را مقصر بدانند عجیب و بد نیست، اما برخی دیگر از شور به درش کرده‌اند!

این داور غش کرده بود، آن داور را گفته بودیم برای ما نگذارند! آن یکی...

بس کنید، فوتبال راه خودش را می‌رود و این فشارها اما فوتبالی نیست و برای عوض کردن نتیجه آنهم به زور است، با جو سازی‌ و اتهام زدن به این و آن!

می‌گویند مظفری‌زاده داور داربی است: ‌کسی که به طرفداری از پرسپولیس پس از آن بازی پرسپولیس و سپاهان معروف و آن 7 دقیقه وقت اضافه شهره است، اما استقلال به این هم اعتراضی ندارد.

فوتبال یک سرش برد است، یک سرش باخت، اما این نمی‌شود که پیروزی را به هر قیمتی بخواهند به دست بیاورند.

داوران حرمت دارند،‌ اشتباه هم می‌کنند گاهی حتی خود ما به آنها اعتراض می‌کنیم اما شدت آن و نوع گویش آن و هدف‌گذاری‌اش با سرخ‌ها متفاوت است و یکی نیست.

دوباره از اول بشمارید، اشتباهات با احتساب 4 آرنج صادقیان و درگیری نیلسون و بنگر که دونفر هستند و ... می‌شود 19 اشتباه و تصمیم به سود سرخ‌ها! آنهم در 21 بازی!"

۱۳۹۲/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...