نسخه چاپی

عامل حمله به سفارت ایران چگونه تشییع شد؟

عکس خبري - عامل حمله به سفارت ايران چگونه تشييع شد؟

مراسم تدفین "ماجد الماجد" تروریست عربستانی و عامل اصلی حمله به سفارت ایران در بیروت، با حاشیه هایی همراه بوده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، جنازه "ماجد الماجد" سرکرده گردان تروریستی "عبدالله عزام" دیروز شنبه در ریاض پایتخت عربستان سعودی تشییع و بین نماز مغرب و عشاء دفن شد.

به نوشته سایت حدث نیوز، تصاویر به دست آمده از مراسم تدفین و تشییع ماجد الماجد بیانگر حضور نزدیکان "اسامه بن لادن" رئیس پیشین القاعده در این مراسم است. دو خانواده الماجد و بن لادن در عربستان ارتباط نزدیکی با هم دارند.

گفته می شود عشیره الماجد از انتقام گیری و خون خواهی وی سخن گفته اند، به ویژه اینکه اطلاعاتی مبنی بر کشته شدن وی در نتیجه یک توطئه به آنها رسیده است.

"ماجد الماجد" که طراح اصلی حمله به سفارت ایران در بیروت بود، پس از زخمی شدن در مناطق القلمون سوریه برای درمان به بیروت آمد و پس از مرخصی از بیمارستان در زمان ترک لبنان و ورود به سوریه در کمین ارتش سوریه گرفتار شد. وی در بازداشت ارتش لبنان درگذشت و دولت لبنان دلیل مرگ وی را نارسایی کلیوی اعلام کرد.

تردیدهایی درباره مرگ الماجد وجود دارد. ایران خواستار بازجویی از وی بود و عربستان به شدت با این امر مخالفت کرد. همچنین اعلام خبر کمک هنگفت 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی برای کمک به ارتش لبنان از طریق خرید تسلیحات فرانسوی برای ارتش نیز به این گمانه زنی ها شدت داد.

ناظران معتقدند هدف از کشتن ماجد الماجد که به احتمال زیاد با بندر بن سلطان رئیس اطلاعات عربستان رابطه داشت، افشا نشدن نقش سازمان اطلاعات عربستان در اقدامات تروریستی منطقه از جمله حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بود. به همین دلیل چند کشور منطقه ای خواستار بازجویی از ماجد الماجد بودند.

ماه گذشته در حمله 2 عامل انتحاری علیه سفارت ایران در بیروت، بیش از 20 تن از جمله حجه الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر مجروح شدند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...