نسخه چاپی

استقبال اشتون از توافق جدید

به دنبال توافق ایران و گروه 1+5 برای تعیین 20 ژانویه (30 دی‌) به عنوان تاریخ اجرای گام اول توافق‌نامه ژنو، كاترین اشتون بیانیه‌ای را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: به دنبال توافق ایران و گروه 1+5 برای تعیین 20 ژانویه (30 دی‌) به عنوان تاریخ اجرای گام اول توافق‌نامه ژنو، کاترین اشتون بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن کامل بیانیه کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اجرای طرح اقدام مشترک ژنو در زمینه برنامه هسته‌یی ایران چنین است:

« من خرسندم که اعلام کنم مسائل باقی‌مانده درباره اجرای اقدامات اولیه حل شدند و در نشست بین هلگا اشمید، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از من عمل می‌کرد و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، در تاریخ 9 و 10 ژانویه نهایی شد. به دنبال آن همه پایتخت‌ها از این مساله حمایت کردند.

E3/Eu+3 و ایران اکنون به یک درک مشترک در زمینه اجرای مدالیته‌های گام اول شش ماه اقدامات اولیه که در اقدام مشترک ژنو در تاریخ 24 نوامبر سال 2013 مطرح شد، رسیده‌اند.

درک فنی در زمینه گام‌های ملموسی که باید توسط دو طرف اجرایی شود، در سه دور مذاکرات فشرده بین کارشناسان فنی ایران و E3/Eu+3 مشخص شد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تا حدودی در آن دخیل بود.

به لطف این توافق در زمینه اجرای مدالیته‌ها، پایه‌های اجرای منسجم، قوی و آسان طرح اقدام مشترک در دوره شش ماهه گذاشته شد.

E3/Eu+3 و ایران اکنون اجرای اولین گام را در تاریخ 20 ژانویه سال 2014 آغاز خواهند کرد. ما از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم خواست که فعالیت‌های لازم در زمینه راستی‌آزمایی و نظارت‌های هسته‌یی را برعهده بگیرد.»

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...