نسخه چاپی

الكویت: برای جذب نكونام همه كار می‌كنیم

در حالی كه باشگاه استقلال الغرافه قطر را مقصد آتی جواد نكونام عنوان كرد، سرمربی رومانیایی باشگاه الكویت از تلاش این باشگاه برای به خدمت گرفتن كاپیتان تیم ملی ایران به هر قیمت ممكن خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یون مارین درباره پیشنهاد تیمش به کاپیتان تیم ملی توضیحاتی را ارائه داد. او گفت، برای جذب نکونام همه کار می‌کند.

متن این پرسش و پاسخ در زیر می‌آید:

برای ایرانی‌ها خیلی عجیب است که بازیکنی سرشناس مثل نکونام به الکویت برود. چقدر احتمال می‌دهید این انتقال انجام شود؟

فکر کنم 3 یا 4 روز دیگر این بازیکن تصمیمش را به ما اعلام خواهد کرد. البته دوست داشتم نکونام اکنون به ما پیوسته بود تا فردا در بازی دوستانه با بایرن‌مونیخ از او استفاده کنیم.

خودتان نکونام را خواستید یا مدیران باشگاه برای خرید این بازیکن اصرار دارند؟

به باشگاه گفتم اگر الکویت می‌خواهد برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شانس داشته باشد باید تیم را با خرید چند بازیکن حرفه‌ای تقویت کند. باشگاه‌های کویت حرفه‌ای نبوده و فوتبالیست‌های کویتی آماتور هستند. یعنی در طول روز بازیکنان سر کار می‌روند و شب که خسته هستند، تمرین می‌کنند. با این وضع اگر بدون چند بازیکن حرفه‌ای مثلا با یک تیم از چین روبه‌رو شویم، هیچ شانسی نخواهیم داشت.

شما با نکونام در مورد پیوستنش به الکویت صحبت کردید؟

نه. مدیران باشگاه با او در تماس هستند و من دخالتی نداشتم. به مدیران باشگاه گفتم برای جذب نکونام هر کاری از دستشان برمی‌آید، انجام دهند. با چند بازیکن دیگر هم در تماس بودیم ولی وقتی صحبت آمدن نکونام شد، مذاکره با بقیه بازیکنان را رها کردیم. برای همین اگر ترانسفر نکونام را از دست بدهیم، به مشکل می‌خوریم. به همین خاطر تمام تلاشمان را برای جذب نکونام انجام خواهیم داد.

اگر جواد نکونام با الکویت قرارداد امضا کند بالاترین حقوق را در بین بازیکنان خواهد داشت؟

این بستگی به مدت قراردادش دارد. خیلی رک بگویم که به نکونام برای بازی‌های انتخابی لیگ قهرمانان آسیا احتیاج دارم. ما آنجا 3 بازی داریم. اگر از نماینده عراق عبور کنیم با یک تیم از ازبکستان بازی داریم و اگر آنها را هم حذف کنیم به نماینده قطر برخورد خواهیم کرد. برای همین به مدیران باشگاه گفتم برای نکونام مبلغ بسیار بالایی را در نظر بگیرند که در صورتی پرداخت شود که الکویت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان برسد. به مدیران باشگاه گفتم در مورد این مبلغ با نکونام چانه نزنند و هر چقدر پول می‌خواهد، پرداخت کنند. ولی فقط در صورتی که به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسیم.

در جریان هستید نکونام شش فصل در لیگ اسپانیا بازی کرده است؟

بله در جریان هستیم. به نکونام نه فقط به عنوان یک بازیکن در زمین که به عنوان یک الگو برای دیگر بازیکنان نیاز دارم.

در ایران مردم از احتمال پیوستن کاپیتان تیم ملی به یک تیم کویتی قبل از جام جهانی ناراحت هستند. نظر شما چیست؟

اگر الکویت یک کادر فنی کویتی داشت این نگرانی شما به جا بود. ولی ما یک کادر حرفه‌ای اروپایی هستیم و بلدیم با فوتبالیست حرفه‌ای چطور برخورد کنیم. اگر نکونام بیاید مراقبش خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد نکونام از نظر فوتبالی افت کند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...