نسخه چاپی

انتظار واشنگتن برای پذیرش برنامه هسته ای ایران از سوی تل آویو

یك روزنامه چاپ مناطق اشغالی 1948 نوشت با توجه به اظهارات اخیر مقامات واشنگتن و تل آویو انتظار می رود رژیم صهیونیستی با برنامه هسته ای ایران موافقت كند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا به تازگی در یک مصاحبه اعتراف کرده که هیچ اطلاعاتی درباره قصد ایران برای ساخت سلاح اتمی در دست نیست. از این رو واشنگتن انتظار دارد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در همین راستا اقدام به پذیرش برنامه هسته ای ایران کند.

از سوی دیگر "بنی گانتز" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی مقامات جمهوری اسلامی ایران را افرادی منطقی دانسته که به تولید سلاح هسته ای نمی اندیشند. به نوشته هاآرتض با این تفاسیر، سیاستمداران آمریکایی امیدوارند تصمیمات مثبتی درباره برنامه هسته ای ایران گرفته شود.

امروز همچنین روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز نوشت : مقامهای دولت آمریکا می گویند در صورتی که تهران از برخی برنامه هسته ای خود دست بردارد ممکن است امتیاز مهمی به دست آورد.

این مقامها که نامی از آنها برده نشده گفته اند واشنگتن ممکن است به ایران اجازه دهد تا برنامه غنی سازی خود را تا 5 درصد یعنی مقداری که بالاترین میزان برای یک برنامه هسته ای غیر نظامی است، ادامه دهد.

گفتنی است دور نخست مذاکرات هسته ای ایران و گروه کشورهای 1+5 با ارزیابی مثبت طرفین به پایان رسید و هم اکنون نگاه ها به مذاکرات بعدی که روز سوم خرداد در بغداد برگزار می شود، دوخته شده است.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...