نسخه چاپی

عملیات طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس(ع)+تصاویر

مراحل عملیاتی فاز آخر اجرای سازه بتنی طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس(ع) مدتی پیش آغاز شده است.

به گزارش برنا از کربلای معلی، در این قسمت خاکبرداری به عمق 6 متر به منظور احداث زیرزمین انجام خواهد شد که مستلزم ساماندهی و برطرف نمودن مشکلاتی از قبیل شبکه های آب و فاضلاب، کابلهای برق و ... در مسیر یاد شده است.

مساحت این زیرزمین1500 متر مربع است که بین دو درب قبله و امام حسن(ع) احداث خواهد شد.

لازم به ذکر است که طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس(ع) مطابق طراحی های انجام شده در زمین به مساحت 5800 متر مربع در سه طبقه بنا خواهد شدپ که تصاویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

بنابراین گزارش، کارهای ساختمانی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) ادامه دارد و برای آنکه سرعت بیشتری بگیرد و عملیات ساختمانی مزاحم زیارت زائران نباشد، کارگران شبها را نیز به کار می پردازند.

کارهای ساختمانی توسعه حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) چند وجهی است و از جمله شامل مسقف سازی حیاط بزرگ حرم می شود که چون گنبد و مناره های حرم را از دید زائران می گیرد ، مورد انتقاد است.

شرکت فنی و مهندسی ارض القدس که دست اندرکار توسعه افقی حرم مطهر حضرت عباس (ع) است در گزارشی در روز چهارشنبه گفت که 50 درصد از عملیات اجرای طرح توسعه افقی حرم مطهر را به اتمام رساند.

در این حال مهندس "حمید مجید الصائغ " مدیر شرکت ارض القدس گفت : بخش شمالی حرم مطهر که در برگیرنده رستوران حضرتی می باشد، با توجه به نیاز به افزایش ظرفیت آن از مهمترین بخشهای این پروژه به شمار می آید که خوشبختانه 80 درصد از عملیات اجرائی آن به اتمام رسیده است.

وی افزود : عملیات اجرائی ساخت سازه های بتنی با جدیت و به طور پیوسته در جریان است و تاکنون 70 درصد سازه های بتنی اجرا شده است.

وی از اجرای سنگ بخش شمالی خبر داد و افزود : دیوارهای بخش شمالی با سنگ ایتالیائی و کف آن با گرانیت برزیلی پوشانده شده و تمامی سقفهای کاذب آن نیز اجرا شده اند. وی همچنین از ساخت 6 سرویس بهداشتی علاوه بر اجرای عملیات آئینه کاری در این بخش از پروژه خبر داد.

وی اهمیت این پروژه را در پذیرش تعداد بیشتر زائران که هر روزه رو به افزایش هستند ، برشمرد. وی در ادامه گفت : این پروژه 17 هزار و 400 مترمربع فضا در 3 طبقه به مجموع فضاهای موجود در حرم مطهر خواهد افزود. پروژه طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس (ع) مطابق نقشه های تهیه شده، زمینی به مساحت 5 هزار و 800 متر مربع را به مساحت حرم مطهر خواهد افزود . این زمین در سه طبقه ساخته خواهد شد و در مجموع 17 هزار و 400 مترمربع متر مربع به فضاهای اداری خدماتی حرم مطهر افزوده و تمامی این ساختمانها به همه تجهیزات و وسائل به روز مجهز خواهند شد.

ازنکات مثبت اجرای این پروژه، حل مشکل آبهای زیرزمینی می باشد که با اجرای زهکش، امکان کنترل سطح آبهای زیرزمینی زیر حرم مطهر مطابق با دستور العملهای وزارت منابع آب عراق و نظر کارشناسان آن وزارتحانه فراهم گردید.

DSC00074.jpg

DSC00081.jpg

DSC00119.jpg

۱۳۹۰/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...