نسخه چاپی

سرتیم حفاظت سیدحسن نصرالله كیست؟+ عكس

در بین 19 فرمانده ویژه محافظ دبیركل حزب‌الله لبنان، فرماندهی تمام آنان برعهده كسی است كه محبوبیت زیادی در بین مردم و مقاومت اسلامی دارد بطوری‌كه به وی لقب "سپر سید" داده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ابنا ، حفاظت از «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را می‎توان پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت سیاستمداران دنیا دانست؛ زیرا تعداد نقشه‌های شکست خورده برای ترور وی قابل شمارش نیست.

«حجت الاسلام شیخ راغب حرب» و «حجت الاسلام سید عباس موسوی» دو رهبر پیشین حزب‌الله بودند که هر دو به شهادت رسیدند و اینک «حجت‌الاسلام سید‌حسن نصرالله» ـ که خود را یکی از سربازان مقام معظم رهبری می‏داند ـ زیر ذره‎بین گروه‎های تروریستی و سازمان‌های جاسوسی قرار دارد.

دلیل حساسیت ویژه نصرالله این است که: اولاً "رهبر مقتدرترین حزب لبنان" است؛ ثانیاً "یک شیعه مذهب بوده و خاری در چشم سلفیون است"؛ ثالثاً "تنها شخصیت محبوب عرب است که در مقابل قدرت‌های مستکبر جهانی ایستاده و تنها پیروزی عرب‌ها بر رژیم جعلی اسرائیل را به دست آورده است".

این تهدیدات غیر قابل وصف به حدی است که در برخی خاطرات پیرامون سیدحسن نصرالله آمده است: در زمانی٬ عملیات تروریستی علیه دبیرکل حزب‎الله آنقدر افزایش یافته بود که وی شب‎ها چندین بار محل استراحت خود را تغییر می‎داده است.

سیدحسن‌ نصرالله همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به سر می‎برد و تقریباً تمام سخنرانی‎های وی به صورت ویدیو کنفرانس پخش می‎شود. اما این شخصیت محبوب جهان اسلام که سخنران مراسم دهه محرم ضاحیه در جنوب بیروت بود، در شب دهم و نیز روز عاشورا شخصاً در بین عزاداران حاضر شد و از نزدیک به سخنرانی پرداخت.

حضور دبیرکل حزب‌الله لبنان در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا و كیف همراه محافظ وی توجه ویژه كاربران شبكه های اجتماعی و بیشتر پایگاه‌های خبری را به دنبال داشت. کنجکاوی رسانه‌ها نتیجه بخش بود و در خبرها اعلام شد که كیف دست محافظ در واقع یک سپر تاشو ضدگلوله و بسیار پیشرفته است كه در برابر هرنوع گلوله ای مقاومت دارد.

اما اینبار حقایقی منتشر نشده از شخص اول محافظان سید حسن نصرالله منتشر شد. این اطلاعات اگرچه کوتاه هستند ولی برای نخستین بار از سوی خبرگزاری ابنا منتشر شده است:

485786.jpg

«ابوعلی جواد» داماد ـ شوهر دختر ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان بوده و در بین 19 فرمانده ویژه، فرماندهی تمام آنان و محافظان ویژه را برعهده دارد بطوری‌که به وی لقب "سپر سید" داده‌اند.

ابوعلی حاضر است جان خود بدهد تا سیدحسن نصرالله آسیبی نبیند. سید نیز وی را بسیار دوست دارد و با وجود کم سن بودن، دبیرکل حزب‌الله به وی اعتماد کامل دارد.

محافظ اول سیدحسن نصرالله اصلا نمی‌خندد. خوش‌چهره و دارای سیمای کودکانه است

وی بسیار حرفه‌ای آموزش دیده و دوران آموزشی را مدت زیادی در پادگان‌های مخفی پشت‌سر گذاشته است.

داماد دبیرکل حزب‌الله از محبوبیت بالایی نزد مقاومت اسلامی و مردم لبنان قرار دارد و همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی توجه ویژه ای به وی دارند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...