نسخه چاپی

به داد نمازجمعه تهران برسید

یكی از نمازگزاران تهرانی در مطلبی به انتقاد از سیستم صوتی نامطلوب مصلای تهران پرداخت است.

به گزارش نما به نقل از عصرخبر، در این مطلب ارسالی آمده است: مصلای تهران که کاربری نمایشگاهی اش بیش از نمازجمعه خواندن است، چند هفته ای است میزبان نمازگراران شده است. البته این میزبانی اجباری به جهت سرمای هواست وگرنه همه نمازگزاران می دانند که ستاد نماز جمعه تهران دوست ندارد از موقعیت دانشگاه تهران دست بکشد.

امید نمازگزاران منتظر که سال هاست به دنبال اقامه نماز در یکی از بزرگترین مصلی ها جهان اسلام هستند این است که این مصلی به جهت مساحت، زیبایی، امکان دسترسی و خدمات حمل و نقل عمومی هم سطح سایر مساجد و اماکن مقدس جهان است، از امکانات صوتی نیز مناسبی بهره مند باشد.

نمی شود در حالی که شنیدن خطبه ها بخشی از نماز جمعه است، عملا امکان شنیدن آن میسر نباشد. متاسفانه در چند نماز جمعه ای که در مصلی برگزار شد، کیفیت صدا به حدی نامناسب بود که ما نمازگزاران تا ساعت ها بعد از نماز دچار سر درد بودیم.

مگر مصلای پایتخت ام القرای جهان اسلام چه چیزی از حرم نبوی و مسجد الحرام کم دارد؟ چرا در این اماکن مقدس و بزرگ صدا به آرامی و دل نشینی به گوش مومنین می رسد و در نماز جمعه تهران و در نگاهی کلان تر در تمامی مصلی ها و مساجد، صدا به گونه ای آزار دهنده گوش مومنین را خراش می دهد.

از متولیان برگزاری نماز جمعه که بالاخره بعد از سال ها 2-3 سالی بود صدای با کیفیتی به گوش ما می رساندند جای تعجب دارد که چرا تا به حال فکری برای صدای مصلای تهران نکردند؟

ما نمازگزاران تهرانی گناه نکرده ایم که تا چند ساعت بعد از نماز جمعه سردرد و سرگیجه ی ناشی از صدای نامناسب خطیب جمعه را تحمل کنیم.

بهتر است حالا که مقرر شده بالاخره نمازجمعه تهران در مصلی اقامه شود، مسئولین به داد صدای نماز جمعه برسند و فکری اساسی برای سیستم صوتی شبستان بکنند که هم صدا قابل شنیدن باشد هم به سلامتی مومنین آسیب وارد نشود.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...