نسخه چاپی

موانع چلسی برای جذب گواردیولا

عکس خبري -موانع چلسي براي جذب گوارديولا

' رومن آبراموویچ' نام ' پپ گواردیولا' را در صدر گزینه های مربیگری چلسی نوشته است ولی اگر بخواهد این مربی كاتالان را به لندن بیاورد باید پیش از آن ، موانع مالیاتی و فرهنگی را حل كند.

به گزارش ایرنا به نقل از بی بی سی اسپورت، گواردیولا گفته است در حال حاضر علاقه ای به مربیگری ندارد و كارهایی مهمتر از فوتبال برای او وجود دارند.

با این حال چلسی همچنان امیدوار است كه مربی كاتالان در تصمیم خود تجدیدنظر كند. آبراموویچ می خواهد الگوی بارسلونا را درچلسی و پرورش جوانانی است كه آینده این تیم را بسازند.

او با یكی از مدیران سابق فوتبال بارسلونا درباره پیاده سازی این الگو در استمفورد بریج گفت و گو كرده است.

گواردیولا هرگونه ملاقات با آبراموویچ را تكذیب می كند. او گفت: تا بحال نه با رومن آبراموویچ و نه با هیچ نماینده ای از چلسی ملاقات نداشته ام. البته همیشه برای این باشگاه احترام قائل بوده ام.

وی افزود: فعلا می خواهم استراحت كنم ، شاید یك روز بگویم چكار خواهم. بگذارید ببینیم زندگی مرا به كدام سو می كشاند. آرزوی من این است كه در حال حاضر كارهای دیگری بكنم.

سرمربی بارسلونا گفت: علاقه ای ندارم خودم را در خارج ثابت كنم ، در حال حاضر ترجیح می دهم از فوتبال فاصله بگیرم و باتری هایم را شارژ كنم. نیاز به بازسازی دارم و بهترین راهش این است كه از همه كارها فاصله بگیرم.

طبق نظام مالیاتی اسپانیا ، ستاره های ورزشی فقط 20 درصد از درآمد خود را باید بابت مالیات به دولت بازگردانند و این بخت چلسی برای جذب گواردیولا را كم می كند. در بریتانیا، مالیات 45 درصد است و آبراموویچ باید حداقل 10 میلیون پوند در سال به گواردیولا پیشنهاد كند تا او حقوقی برابر با بارسلونا بگیرد.

دی ماتئو روزجمعه از گواردیولا تقدیر كرد ولی نسبت به پیاده سازی الگوی بارسلونا درچلسی هشدار داد.

وی گفت: چه به عنوان مربی و چه به لحاظ فردی او انسانی بزرگ است و الگوی مربیگری او تا سالها باقی خواهد ماند. شاید این تصمیم برای او ، حرفه و خانواده اش در این برهه از زمان بهترین باشد.

سرمربی چلسی در عین حال افزود: مطمئن نیستم كسی بتواند آنچه او در بارسلونا اجرا كرده را در باشگاهی دیگر پیاده كند. تاریخ نشان داده كه اجرای الگوی یك باشگاه قابل اجرا در باشگاهی با فرهنگ متفاوت نیست.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...