نسخه چاپی

مطبوعات برای انتقال پیام انقلاب همت كنند

رییس شورای تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مطبوعات باید برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و انتقال پیام آن به نسل های جدید همت كنند.

به گزارش نما؛ حجت الاسلام حسین تقی زاده روز دوشنبه در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر اظهار کرد: برای تبیین دستاوردها و اهداف والای انقلاب اسلامی باید موج آفرینی در دستور کار مطبوعات کشور قرار گیرد.
وی گفت: باید در این حوزه مطالب و محتوای موضوعات انقلابی توسط رسانه های دیداری، نوشتاری و شنیداری جمع آوری و در جامعه انعکاس یابد.
حجت الاسلام تقی زاده تجلیل از رسانه های فعال دراین زمینه را گام موثری در تقویت جایگاه مطبوعات ارزشی عنوان و اضافه کرد: باید این موضوع را در نظر داشت که هر کدام از مسوولان در هر جایگاهی در حال امتحان الهی هستند و باید با استفاده از ابزارهای موجود برای انتقال دستاوردهای انقلاب تلاش کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از زوایای ارزشمند انقلاب اسلامی موضوعاتی بکر برای ارایه در جامعه هستند، تصریح کرد: در این خصوص مطبوعات نباید خود را به مطالب ارایه شده توسط مسوولان محدود کنند.
وی اضافه کرد: در این خصوص می توان با استفاده از منابع ارزشمندی همچون پایگاه ها اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب به جمع آوری و انتشار موضوعات در این زمینه اقدام کرد.
حجت الاسلام تقی زاده تبیین ریشه ها و دلایل انقلاب را برای نسل های جدید ضروری ارزیابی کرد و گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور انقلاب اسلامی را از نزدیک درک نکرده اند و این وظیفه مسوولان و رسانه هاست که در این زمینه فعالیت کنند.
وی شناساندن جایگاه علما، روحانیان و مدارس علوم دینی که مرکز شروع راهپیمای های انقلابی بودند را امری مهم دانست.
رییس شورای تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: باید نقش مساجد، دانشگاه ها و مدارس نیز که هر کدام به نوبه خود به عنوان یک سنگر در خدمت انقلاب اسلامی فعالیت کرده اند نیز برای جوانان آشکار شود.
حجت الاسلام تقی زاده جمع آوری تاریخ شفاهی انقلاب، تهیه مطالب ارزشمند و پرمحتوا و رسیدگی و پیگیری مصوبات جلسات کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی را خواستار شد.
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: این نهاد برنامه های پرمحتوا و خوبی برای بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تدارک دیده است.
علی نواداد همفکری و همکاری اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی و بهره گرفتن از تجارب سال های گذشته را عامل مهمی در پرمحتواتر شدن برنامه های دهه فجر امسال دانست.
وی تاکید کرد: تحقق این هدف همچنین می تواند موجب شتاب گرفتن روند اجرای برنامه ها و دستیابی به اهداف تعریف شده در این زمینه باشد.
در نخستین جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی مصوب شد برنامه های این کمیته در هفته پیشواز دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز و تا روز 29 بهمن همزمان با سالروز قیام مردم تبریز در سال 56 ادامه یابد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...