نسخه چاپی

از دو هفته آینده؛

آغاز جلسات رسمی شورای عالی كار برای دستمزد ۹۳

نماینده كارفرمایان كشور در شورای عالی كار با اشاره به اینكه تا دو هفته آینده اولین جلسه شورای عالی كار به منظور تعیین دستمزد ۹۳ برگزار خواهد شد گفت:افزایش دستمزد سال آینده مشمولان قانون كار نیازمند بررسی در شورای عالی كار است.

به گزارش نما،اصغر آهنی ها در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تعیین دستمزد سال آینده کارگران گفت: نمایندگان کارفرمایان در حال انجام مطالعات جهت جمع بندی مباحث مورد نیاز برای مطرح کردن در نشست های تعیین حداقل دستمزد سال آینده هستند؛ اما هنوز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه ای رسمی درباره تعیین دستمزد ۹۳ برگزار نشده است.

وی ادامه داد: درباره دستمزد سال آینده کارگران نمی‌توان به صراحت صحبت کرد. اما مسئله مهم که بیشتر کارفرمایان و بنگاه ها را با خود درگیر کرده است، رکود اقتصادی صنایع و فعالیت با ظرفیت های پایین است.

این نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: واحدهای تولیدی با وجود شرایط دشوار تولید و افت نیروهای خود را تعدیل نکرده اند و سعی در جهت حفظ نیروی کار شاغل در واحدهای تولیدی کشور دارند.

آهنی‌ها تصریح کرد: دولت باید به فکر حمایت از تولید باشد. کارفرمایان نیروها و کارگران را خانواده خود می دانند و تا جایی که ممکن باشد از آنها حمایت خواهد کرد. البته مواردی نیز وجود دارد که پرداخت حقوق ها به تعویق افتاده است و کارفرما نتوانسته به تعهد خود عمل کند.

این مسئول کارفرمایی با اشاره به اینکه دولت می تواند از طریق ارتقاء سطح خدمات تامین اجتماعی به کارگران کمک کند افزود: افزایش دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار نیازمند بررسی در شورای عالی کار است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...