نسخه چاپی

جسد الماجد واقعی است!

وزیر امور خارجه لبنان، بر لزوم شناسایی عاملان حملات اخیر تروریستی این كشور به خصوص انفجار نزدیك سفارت ایران تاكید كرد: همه مدارك و نتایج بررسی ها نشان می دهد ماجد الماجد (سركرده سعودی تروریست ها) مرده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان، گفت: به چیزی کمتر از «یافتن تمام حقایق» در خصوص پرونده الماجد رضایت نمی دهیم.

منصور در پاسخ به این پرسش که آیا فردی غیر از ماجد در لبنان بازداشت شده است، گفت: این امر در حیطه مسئولیت دستگاه های امنیتی است.

وی افزود: مسئولان مربوطه تحقیق خود را برای مشخص کردن اقدامات ماجد الماجد ادامه می دهند.

حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت

خبرگزاری ملی لبنان، روز 4 ژانویه 2014 اعلام کرده بود ماجد الماجد سرکرده سعودی گروه تروریستی «گردان های عبدالله عزام» چند روز پس از بازداشت، به علت وخامت حالش جان باخته است.
گروه عبدالله عزام، مسئولیت حمله به سفارت ایران را به عهده گرفته بود.

حسین امیر عبداللهیان، معاون امور کشورهای عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران، پس از دستگیری ماجد، از مسئولان لبنان خواست به شک و تردیدهای مربوط به مرگ ماجد اهمیت دهند.

منصور حقیقت پور، معاون رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نیز اعلام کرد، ایران حق شکایت از عربستان را به شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص حمله تروریستی ماجد الماجد به سفارت ایران در لبنان دارد.

دستگاه قضائی لبنان سال 2009 حکم حبس ابد ماجد الماجد را به جرم عضویت در گروه مسلح «فتح الاسلام»، نگهداری مواد منفجره و استفاده از آن در حملات تروریستی به صورت غیابی صادر کرد.

ارتش لبنان سال 2007 پس از 3 ماه درگیری سنگین با گروه فتح الاسلام در اردوگاه آوارگان فلسطینی «نهر البارد» در شمال این کشور توانست اعضای این گروه را سرکوب کند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...