نسخه چاپی

ضرورت سرمایه‌گذاری خیران در ازدواج

عضو فراكسیون زنان مجلس گفت: خیران با سرمایه گذاری در این مقدس گام بردارند و موانع ازدواج و فرژند آوری جوانان را حل كنند، تا وقتی كه جوان دغدغه اشتغال و مسكن را داشته باشد به طور طبیعی به مسئله تولد فرزند بی‌توجه است.

به گزارش نما فاطمه آلیا در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های جمعیتی کشور، اظهار کرد: توجه به جمعیت، سیاست جمعیتی کشور و بحث فرزند آوری از مباحث مهم کشور است که از این اصل با توجه تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری نباید غافل شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه مسئله فرزندآوری از ابعاد مختلف حائز اهمیت است، افزود: در ارزیابی‌های مختلف در اینباره تحلیل کردیم که سیاست‌های جمعیتی تنها یک جنبه ندارد بلکه کاهش جمعیت پیامد سیاسی، امنیتی، اجتماعی دارد و نباید پیامد کاهش جمعیت را در توسعه و پیشرفت کشور نادیده گرفت.

وی با اشاره به نقش دولت‌های استعماری در ترویج فرهنگ فرزند کمتر در ایران، تصریح کرد: سیاست تبلیغ برای داشتن کمترین تعداد فرزند، از یک جهت می‌تواند در کشورهایی مثل ایران که کشوری استراتژیک در دنیا هستند توطئه دشمنان باشد، تجربه تاریخی نشان داده است که این توطئه استعمارگران و مستکبران است.

آلیا با اشاره به شیوع تهاجم فرهنگی در چین، عنوان کرد: در چین که یک کشور غیر اسلامی است نیز پیشرفت اهمیت زیادی دارد، چند وزیر و مسئول چینی در یک دیدار عنوان کردند که آمریکایی‌ها وقتی با حیله‌های مختلف نتوانستند مانع پیشرفت چین شودند از طریق تهاجم فرهنگی کاری کردند و جوانان را از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای به سویی سوق دادند که آن‌ها ازدواج نکنند.

خانواده مقدس‌ترین بنیان است

عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید به اهمیت و تقدس بنیان خانواده در دین مبین اسلام، مطرح کرد: غرب از طریق تهاجم فرهنگی جوانان را به عدم مسئولیت پذیری و ازدواج نکردن یعنی اینکه تشکیل خانواده ندهند تشویق می‌کند و عدم ازدواج نیز سبب تزلزل بنیاد خانواده و کاهش نیروی انسانی می‌شود.

وی تاکید کرد: در ایران هم نقشه بعضی از این اتاق فکرهایی که مخالف اسلام و پیشرفت کشور اسلامی هستند کم اهمیت نیست و نباید از آن غافل شد، آن‌ها سعی کردند بحث خانواده و ازدواج را با مسائل فرعی کم رنگ کنند و بعد از آن مسئله فرزند آوری را نشانه رفتند و بعضی مسائلی که فرعی هست را اولویت قرار می‌دهند.

آلیا با تاکید به اهمیت اطاعت از حکم رهبری و ولایت فقیه اذعان کرد: در این مورد غیر از تحلیل‌های جامعه‌شناختی، سیاسی و امنیتی که داریم مسئله حکم و امر ولایت فقیه است، بر همه خانواده‌های ولایتمدار واجب است که از امر ولایت را تبعیت کنند و به مسئله فرزند آوری توجه ویژه داشته باشند.

سرمایه گذاران و خیران در امر ازدواج سرمایه گذاری کنند
عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه از فرهنگ سازی نباید غافل شد، اظهار کرد: مسئله کاهش موالید مسئله‌ای است که سال‌ها درباره بحث شد و فرهنگ سازی شد برای پذیرش آن در جامعه، بنابراین باید موانع ازدواج از میان برچیده شود و مباحث فرهنگی را برای ازدواج و فرزندآوری جوانان انجام دهیم.

وی افزود: در امر ازدواج جوانان باید سرمایه گذاری کنیم، خیران با سرمایه گذاری در این مقدس گام بردارند و موانع ازدواج و فرژند آوری جوانان را حل کنند، تا وقتی که جوان دغدغه اشتغال و مسکن را داشته باشد به طور طبیعی به مسئله تولد فرزند بی‌توجه است.

آلیا با تاکید به این در بودجه دولت، درباره مباحث مربوط به فرزند آوری قانونی نداریم، تصریح کرد: حتی این قانون مجلس که استفاده ۹ ماه مرخصی شیردهی برای در بیشتر دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود که باید به آن پرداخت ما در قوانین چیزهای زیادی دیدیم اما اجرای آن مورد بی‌مهری واقع شده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس بااشاره به تحصیل زنان عنوان کرد: ادارات باید شرایط سن استخدام زنان را بالا ببرند چون زنی که تا ۲۴-۲۷ سالگی در حال تحصیل است بلافاصله می‌خواهد وارد بازار کار شود و از تحصیلش بهره ببرد در این شرایط اگر شرط سن را بالا ببرن زن با خیال راحت مادر می‌شود.

وی با توجه شرایط تحصیلی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاهی باید در نظر داشته باشند که زنان بهترین زمان برای بارداری را در حال تحصیل سپری می‌کنند، بنابراین با دادن امتیازات ویژه مانند طولانی شدن زمان تحصیل شرایط مادر شدن را برای آن‌ها فراهم کنیم.

۱۳۹۲/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...