نسخه چاپی

حاتمی كیا از كدام بخش زندگی چمران فیلم می سازد

عکس خبري -روايت حاتمي‌کيا از چمراني كه دوست داريم

ابراهیم حاتمی كیا كه پیش‌تر فیلم‌هایی چون «از كرخه تا راین» «آژانس شیشه ای» و «دیده بان» را ساخته است، این بار در تدارك ساخت فیلمی درباره شهید مصطفی چمران است.

به گزارش نما به نقل از تهران امروز، ابتدا قرار بود تهيه كنندگي هفتمين فيلم حاتمي كيا را محمد پیرهادی برعهده بگيرد، اما مدتي بعد اعلام شد كه پیرهادی از تهيه كنندگي اين فيلم كناره‌گيري كرده و مهدی کریمی که پیش از اين تهيه كنندگي فيلم آژانس شيشه‌اي را بر عهده داشت، جايگزين وي شده است.

اواخر سال گذشته خبر حمایت مالی فارابی از ساخت فيلم سينمايي چمران نيز منتشر شد و اين نهاد سينمايي این فیلم را به عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدات سینمایی سال جاري خود معرفی کرد. اما از آن زمان تاکنون كه بيش از يك ماه از آغاز سال جديد مي‌گذرد، اهالي رسانه در مورد این پروژه در نوعی بی‌خبری به سر می‌بردند كه اين البته از ويژگي‌هاي حاتمي كياست.

برخي گزارش‌ها حاكي از آن است كه اين روزها ابراهيم حاتمي كيا، همانطور كه خاص اوست، فارغ از همه بحث‌های اداری و مالي، تمام تمرکز خود را برای اتمام نگارش فیلمنامه کار صرف کرده است تا چند وقت دیگر پیش تولید کار را آغاز كند.

به تازگی نيز سایت فیلم سینمایی «چمران» نیز در فضای مجازی راه‌اندازی شد تا آغاز كار ساخت اين فيلم را به صورت رسمي اعلام كرده باشد و خبري باشد مبني بر اين كه فيلم چمران به هر حال ساخته خواهد شد. اين سايت اكنون صحنه‌هایی از بازدید حاتمی‌کیا از لوکیشن‌های مورد نظر خود در غرب كشور را منتشر كرده است و همچنین یک خلاصه داستان کوتاه نیز از این پروژه بر روی سایت فیلم قرار گرفته است.

در این خلاصه که به قلم خود حاتمی‌کیا نوشته شده است، ويژگي‌هاي فيلم و نكاتي كه در آن از شهيد چمران تاكيد خواهد شد درج شده است. اين كارگردان در اين خلاصه نوشته است: «یا لطیف، چمرانی که ما دوست داریم؛ چمرانی است مسلمان؛ ایرانی، مدافع اسلام و از عاشقان امام. چمرانی که مرد اضداد است. مردی چند بُعدی. مرد چهارفصل. عارفِ عملگرا. انقلابی ِ درونگرا. چریکِ رئوف و روشنفکر ِ مردمی. چمرانی که ژنرال نیست. رئیس نیست. مقامش جز با شهادت نشان نمی گیرد. شهیدی که صاحب سلوک است و این شهیدان می میرند قبل از آنکه میرانده شوند»

اين متن مي‌افزايد: «چمرانی که متعلق به همه نسل‌ها و سلیقه هاست و همه فارغ از سن و جنس و مقام می‌توانند از اتوبانش بگذرند. چمرانی که یک گزاره است. یک نشانه و یک آدرس؟»

حاتمي كيا در توضیح تصویری که قرار است از شهید چمران در اين اثر سينمايي ارائه شود در ادامه مي‌دهد: «با این آرزو سراغ دو روز و دو شب از زندگی چمران رفتیم. از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد هزار و سیصد و پنجاه هشت. یعنی هشت ماه از پیروزی انقلاب گذشته است. این دو روز نام چمران را بر زبان مردم آشنا کرد.» فیلم «شهید چمران» طبق خبرهای منتشر شده دربرگیرنده حضور این قهرمان دفاع مقدس در نبرد پاوه است. قصه فیلم نیز ۴۸ ساعت از این نبرد را روایت خواهد کرد.

۱۳۹۱/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...