نسخه چاپی

پورمحمدی: كشور در وضعیت ركود تورمی

پورمحمدی گفت: كشور در وضعیت ركود تورمی است و دولت در چند ماه گذشته توانسته تورم را كنترل كند.

به گزارش نما، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در بدو ورود هیئت دولت به استان خوزستان در جمع مسئولان و کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی اظهار داشت: در گذشته تلاش‌ها و اقدامات انبوهی صورت گرفت اما اغلب آغشته به فساد بود که شیرینی و رضایتی به دنبال نداشت.

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم بنا بر این گذاشته شده است که حتی اگر کار کمتری صورت بگیرد، فساد به حداقل برسد و کیفیت اقدامات افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی با تأکید بر اهیمت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، گفت: یکی از مسائلی که در دولت روی آن کار می‌شود و رسالت قوه قضاییه هم هست، بحث پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: صدور احکام متقن، اجرای سریع و کامل احکام، اقدامات دقیق سازمان‌های تابعه از جمله ادارات بازرسی، ثبت اسناد و املاک و سازمان زندان‌ها، از اقداماتی است که می‌تواند از سوی دستگاه قضایی در راستای کاهش جرائم صورت گیرد، اما بخش دیگری از پیشگیری مربوط به خارج از قوه قضاییه است.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی اذعان داشت: یکی از وظایف ما در دولت، پیشگیری از وقوع جرم است و اینکه اگر لایحه‌ای جرم‌خیز باشد پیگیری و به آن اجازه تصویب داده نشود، موضوع دیگر تبدیل مجازات زندان برخی جرائم به مجازات های جایگزین و محرومیت‌های اجتماعی است.

وی گفت: قوه قضاییه سالانه با ورود ۹ میلیون پرونده به محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف روبروست، این همه نارسایی‌های کوچک و بزرگ تقصیر قوه قضاییه نیست، اگر جای دیگری مراقبت و کنترل کافی صورت نگرفته است، چوب آن را نباید قوه قضاییه بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی بیان داشت: به رغم همه تحریم‌ها و مشکلات کار با اقتدار پیش می‌رود، ثبات سیاسی ارزشمندی دارد و ۷۴ درصد مردم آن در انتخابات شرکت می‌کنند، و بخشی از این جایگاه به همت قوه قضاییه است که باید قدردان آن باشیم.

وی در خصوص بودجه تعیین شده برای قوه قضاییه گفت: دولت هم بودجه را در وقت خود به مجلس ارسال کرد و هم مطابق با خواست وزارتخانه‌ها بود و به اذعان مجلس، این بودجه دقیق، واقع بینانه و شفاف بوده است.

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: متأسفانه نظام پرداخت در کشور نامتعادل است و گرفتاری نظام نیز در همین است که هزینه‌ها در کجا مصرف می‌شود، از سوی دیگر نظام کاری ناهماهنگ است و مهم‌ترین مشکل آن ساعت کار است که طبق قانون اجرا نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی گفت: اگر قرار است پنج شنبه‌ها تعطیل باشد این مسئله باید برای همه دستگاه‌ها باشد.

وی در پاسخ به درخواست رئیس کل دادگستری استان خوزستان در خصوص تبدیل وضعیت تعدادی از کارکنان از وضعیت قرارداد معین به پیمانی، قول داد تا این موضوع را پیگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی گفت: کشور در وضعیت رکود تورمی است و دولت در چند ماه گذشته توانسته تورم را کنترل کند به طوری نرخ رشد تورم از ۴۲ درصد در شهریور ماه به ۵/۰ درصد در آبان ماه و یک درصد در آذرماه رسیده است.

وی خواستار همکاری و همراهی آحاد مردم و مسئولان در رونق اقتصادی کشور شد و اظهار داشت: با وحدت، اعتماد و حسن ظن که نیاز مهم کشور است باید به رشد اقتصادی و تعالی کشور کمک کرد. ما در دولت معتقد به پنهان کاری و پشت هم اندازی نیستیم اما باید دید مشکلات را با چه نگاهی نگاه کنیم و همدیگر را چگونه نقد کنیم، بهتر است.

وزیر دولت یازدهم با بیان این که وضعیت کشور پیوسته در حال پیچیدگی است، گفت: این سیری است که از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته است و با وجود این که شرایط روز به روز سخت تر شده است، اما همراه با رشد و تعالی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی تصریح کرد: الان در یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب قرار داریم و جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین المللی، جایگاه تأثیرگذاری دارد.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع سوریه برای جریان سلطه و استکبار، از موضوع هسته ای ایران کمتر نیست و همه اذعان دارند اگر جمهوری اسلامی ایران با اراده و مصمم و با جدیت در موضوع سوریه اعمال موضع نکرده بود، امروز سوریه این جایگاه را نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی گفت: نباید فراموش کرد دشمنان ما در جنگ نامنظم سوریه، بیشترین هزینه برای تبلیغات، اجلاس ها، اردوگاه ها صرف کردند تا منافع خود را در نقطه حساس خاورمیانه به دست آورند. اما امروز همه پذیرفته‌اند که اگر ایران در مذاکرات ژنو حاضر نشود، توافقی صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: کشور ایران هم اکنون به جایگاه ممتازی دست یافته است و قابلیت های ویژه‌ای دارد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...