نسخه چاپی

بخشنامه رویترز برای تحریف خلیج فارس+سند

خبرگزاری انگلیسی رویترز در اقدامی غیر حرفه ای،خبرنگاران خود را ملزم ساخته است كه به جای عبارت خلیج فارس، از واژه مجعول خلیج استفاده كنند.

فارس، خبرگزاری انگلیسی رویترز در دستنامه روزنامه نگاری خود که آئین نامه و دستورالعمل رسمی نگارش خبر در این خبرگزاری است، خبرنگاران خود را ملزم ساخته است که به هیچ وجه از عبارت «خلیج فارس» استفاده نکنند و به جای نام اصلی «خلیج فارس»، واژه مجعول «خلیج» را به کار ببرند.


00000000000000000.jpg


 تلاش این خبرگزاری انگلیسی برای تحریف نام خلیج فارس و دامن زدن به اختلافات ایرانی-عربی در حالی است که اسناد تاریخی بسیاری از جمله این سند و این سند و این سند همگی حکایت از قدمت طولانی و صحت نام خلیج فارس دارند. گفتنی است طبق این سند حتی تا پیش از دهه 1960 میلادی، کشورهای عربی از عبارت خلیج فارس در مکاتبات رسمی خود استفاده می‌کردند. چنانکه حتی دست خطی از «جمال عبدالناصر» وجود دارد که عبارت خلیج فارس را برای اشاره به این مکان دریایی استفاده کرده است. خبرگزاری رویترز در حالی به سبب ماهیت انگلیسی خود این شیطنت غیراخلاقی و غیر حرفه ای را دامن زده است که حتی نشریه های باسابقه غربی چون نیوزویک به صراحت از عبارت خلیج فارس استفاده می کنند. سکوت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در برابر چنین اقدامی جایز نیست و هر چه سریعتر این وزارتخانه باید در مراجع حقوقی ذیصلاح رسما علیه خبرگزاری رویترز شکایت کرده و خواستار توقف تحریف نام خلیج فارس شود.

۱۳۹۱/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...