نسخه چاپی

حكم عامل جنایت خیابان مدنی صادر شد

عامل جنایت خیابان مدنی صبح امروز در حالی در شعبه 71 به اتهام قتل عمد محاكمه شد كه در دفاعیاتش مدعی بود در لحظه جنایت دچار جنون شده بود. اما در پایان جلسه دادگاه، قضات ادعای وی را رد كرده و او را به قصاص، یكسال زندان و پرداخت دیه محكوم كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر: عامل جنایت خیابان مدنی صبح امروز در حالی در شعبه 71 به اتهام قتل عمد محاکمه شد که در دفاعیاتش مدعی بود در لحظه جنایت دچار جنون شده بود. اما در پایان جلسه دادگاه، قضات ادعای وی را رد کرده و او را به قصاص، یکسال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند.

صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات حسین کرمی عامل جنایت خیابان شهید مدنی در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فتاحی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده حسین کرمی متولد چهارم بهمن ماه سال 67 اهل تهران باسواد، مجرد و دارای سابقه کیفری متهم به مباشرت در قتل محمدقلی با ضربه چاقو و جرح عمدی 10 نفر دیگر می باشد. حسین 24 مهرماه سال گذشته در ساعت 11:45 صبح در خیابان شهید مدنی شمالی روبروی بازار روز با چاقو و به قصد اخافه اقدام به مجروح کردن 11 نفر کرد که یکی از مجروحان جان خود را از دست داد.

با توجه به شکایت اولیای دم، شکایت مجروحان، گزارش پزشکی قانونی، اقرار صریح متهم، تایید سلامت روانی متهم و نظریه تکمیلی پزشکی قانونی در این باره، تایید دادنامه دادگاه انقلاب در شعبه دیوان عالی کشور برای حسین تقاضای مجازات قانونی را دارم.

سپس برادر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: مادرم به دلیل بیماری نتوانست در دادگاه حاضر شود و من به وکالت از وی برای قاتل تقاضای قصاص دارم.

رئیس دادگاه در ادامه از مجروحان حادثه خواست به طرح شکایت خود بپردازند که آنها با طرح شکایت خواستار دریافت دیه شدند.

قاضی عزیزمحمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری با اشاره به اینکه یکی از شکات رضایت داده و پرونده شاکی دیگر در دادسرا مفتوح است، از یکی از شاکیان خواست به تشریح روز حادثه بپردازد.

زنی جوان پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: روز حادثه به همراه پسرم در پیاده رو راه می رفتم که متهم را در حالی که عصبانی بود، دیدم. خواستم وارد مغازه طلافروشی شوم که او به طرفم آمد و با چاقو ضربه ای به سینه ام وارد کرد. بیهوش روی زمین افتادم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم در آی سی یو بستری هستم.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به حسین از او خواست در برابر اتهاماتش از خود دفاع کند که پسر جوان پس از قرار گرفتن در جایگاه با قبول اتهاماتش گفت: من سابقه مواد مخدر و ایجاد مرکز فساد را دارم، در زمان قتل نیز به عنوان پیک موتوری مشغول به کار بودم.

متهم به قتل درباره روز حادثه نیز گفت: آن روز حالم خوب نبود، البته از چند روز قبل آن مشکلات اعصاب و روان داشتم، روز حادثه نه مشروب خورده بودم و نه دنبال سرقت از عابران بودم پس هیچ سودی نداشت که با چاقو عابران را بکشم. در آن لحظه حالت جنون به من دست داده بود.

رئیس دادگاه: پس از دستگیری واقعه را به طور کامل در دادسرا توضیح دادی، اگر جنون داشتی چطور توانستی روز واقعه را به صورت لحظه به لحظه توضیح دهی.

متهم به قتل: در دفاع از خود گفتم حمله به عابران هیچ سودی برای من نداشت.

رئیس دادگاه: قبل از این کار چاقویی تهیه کرده بودی که بر اساس اعترافاتت در زمان حمله به عابران متوجه می شوی این چاقو کوچک است و از قصابی چاقوی بزرگتری برداشتی. در حالت جنون چطور به این فکر افتادی.

متهم به قتل: وقتی در خیابان مدنی تصمیم به این کار گرفتم دیدم چاقویی که همراه دارم کوچک است به همین خاطر چاقویی از قصابی برداشتم. بعد از حمله به عابران به قم رفته و در آن زمان ضریح امام حسین (ع) در این شهر بود. خودم را به ضریح رسانده و پس از توبه، خود را به ماموران معرفی کردم.

رئیس دادگاه: زمانی که پرونده به دادگاه کیفری ارجاع شد 5 ماه طول کشید تا کمیسیون پزشکی قانون گزارشش را درباره وضعیت سلامت روانی شما اعلام کند. در گزارش کمیسیون پزشکی قانونی اعلام شده اگر مشکل روانی داشته اید این مشکل هیچ تاثیری در این ماجرا نداشته است.

متهم به قتل: به دکترم گفتم از درون مردم با من در ارتباط هستند اما هیچ دکتری این موضوع را قبول نکرد. از شکات پرونده معذرت می خواهم اما باز هم می گویم مردم از درون مرا آزار می دادند. بدشانسی آوردم که پزشکان حرفم را باور نکردند.

رئیس دادگاه: زمانی که به قصابی رفتی به بهانه آب خوردن وارد مغازه شدی از سوی دیگر نفر اول را مقابل قصابی زدی و بقیه را در فواصل مختلف مجروح کردی، بعد از این کار نیز به خانه رفتی، لباس هایت را عوض کردی و راهی قم شدی. این اتفاقات چطور در حالت جنون آنی رخ داد؟

متهم به قتل: باز هم می گویم حس می کردم مردم با من در ارتباط هستند.

قاضی: برای این حالتت نزد پزشک رفته بودی؟

متهم به قتل: بله، اما سابقه ای در این خصوص ندارم. چهار سال است که حس می کنم مردم با من در ارتباط هستند، الان که در زندان قرص می خورم باز هم این حس را دارم. وقتی نزد دکتر رفتم به من قرصی داد که همیشه خواب بودم به خاطر همین نمی توانستم سر کار بروم و مجبور شدم قرص هایم را ترک کنم.

پس از دفاعیات متهم، صفایی وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و گفت: دلایل موجود در پرونده نشان می دهد متهم تحت تاثیر جنون این کار را انجام داده است. او اگر برنامه ای برای این کار داشت چاقوی کوچک نمی خرید و با یک شمشیر زهردار به مردم حمله می کرد.

پزشک قانونی در گزارش خود اعلام کرده وی تحت تاثیر بیماری اقدام به این کار کرده است. پزشکی قانونی برخلاف نظرات قبلی یک نظر اجمالی داده و با توجه به دلایل قضایی پرونده، وی را رافع مسئولیت نشناخته است. اگر از هر فردی سئوال کنید به شما می گوید که حسین دیوانه بوده است.

قاضی: با توجه به دفاعیات شما باید بگوییم هر فردی انگیزه مالی و ناموسی نداشت و مرتکب قتل شد مجنون است.

وکیل متهم: من اشاره ام به این موضوع است که دلایل پرونده جنون را تایید می کند. وقتی قراین را کنار هم بگذاریم جنون تایید می شود. نظریه پزشکی قانونی شبهه انگیز است. وقتی می خواهیم رایی درباره قصاص بدهیم هیچ شکی در آن نباید باشد.

رئیس دادگاه: زمانی که پرونده به شعبه ارجاع شد در خصوص سلامت روانی متهم نقص گرفته و وی را به پزشکی قانونی معرفی کردید اگر 10 درصد اختلال روانی در ارتکاب جرم موثر بود نمی شد به متهم رای قصاص داد.

وکیل متهم: پزشکی قانونی 50 نوع بیماری روانی را در متهم تایید کرده و بعد اعلام کرده وی جنون ندارد.

در پایان جلسه دادگاه حسین برای آخرین دفاع در جایگاه قرار گرفت و گفت: من به اولیای دم تسلیت می گویم، از همه مجروحان نیز معذرت می خواهم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و حسین را به قصاص، یکسال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...