نسخه چاپی

طلسم تساوی در دی ماه شكسته می شود؟

جنگ و جدال برای هیچ یا همه چیز!

عکس خبري -جنگ و جدال براي هيچ يا همه چيز!

برای بازی دربی همه منتظر پیروز شدن یكی از این دو تیم هستند؛ بردی كه استقلال را در صدر نگه می‌دارد و به قهرمانی نزدیك می‌كند یا پرسپولیس را به صدر جدول و كسب جام قهرمانی لیگ سیزدهم نزدیك كند.

گروه ورزشی نما :علیرضا حاجی میرزابابا- بعد از ظهر جمعه ورزشگاه آزادی میزبان هفتاد و هشتمین دربی پایتخت بین دو تیم پرسپولیس و استقلال خواهد بود. این دو تیم در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که سه بازی قبلی آنها با نتیجه صفر - صفر تمام شده است و هنوز آخرین گلزن دربی ایمون زاید است. دربی 78 نیز در دی‌ماه برگزار می‌شود؛ ماهی که تاکنون تقابل سرخابی‌ها در آن برنده نداشته است.
سرخابی‌های پایتخت تاکنون 9 بار در نخستین ماه زمستان برابر هم صف‌آرایی کرد‌ه‌اند که استقلال دو مرتبه آن هم با رای فدراسیون فوتبال برابر پرسپولیس به برتری 3 بر صفر دست یافت و 7 تقابل دیگر دو تیم با تساوی به پایان رسید که این یعنی ناکامی سرخ‌پوشان در رسیدن به پیروزی در دربی‌های این ماه. همچنین بدون در نظر گرفتن دو پیروزی 3 بر صفر استقلالی‌ها، هر دو تیم در این ماه تنها 5 مرتبه دروازه حریف خود را باز کرده‌اند.
روز جمعه در ورزشگاه آزادی، دو تیم استقلال و پرسپولیس در دهمین تقابل در دی‌ماه برابر هم به میدان می‌روند تا در هفتاد و هشتمین رویارویی خود در دربی پایتخت، دو طلسم بزرگ را بشکنند؛ ابتدا طلسم 3 بازی متوالی بدون گل و سپس طلسم پیروز نشدن هیچ‌کدام از این دو تیم در این ماه.
برای بازی دربی همه منتظر پیروز شدن یکی از این دو تیم هستند؛ بردی که استقلال را در صدر نگه می‌دارد و به قهرمانی نزدیک می‌کند یا  پرسپولیس را به صدر جدول و کسب جام قهرمانی لیگ سیزدهم نزدیک کند.
هرچند ممکن است ورزشگاه آزادی مثل دربی‌های گذشته کاملا پر نشود و در ادامه روند استقبال کم تماشاگران از بازی‌های لیگ شاهد حضور 100 هزار نفر نباشیم، شرایط دو تیم در جدول ناخودآگاه حکم می‌کند که بیشتر از قبل برای به دست آوردن پیروزی ریسک کنند؛ به ویژه پرسپولیس که 4 امتیاز از استقلال کمتر دارد.
از سوی دیگر استقلال که این روزها خوب بازی نمی‌کند اما خوب می‌برد با اتکا به تدابیر قلعه‌نویی و تجربیات بازیکنانش تا به امروز سه امتیاز بسیاری از بازی‌ها را از آن خود کرده است. آبی‌ها رکورددار پیروزی یک بر صفر در لیگ هستند و بعد از نیم ‌فصل دوم هم 90 درصد گل‌های خود را روی ضربات سر به ثمر رسانده‌اند.
 با اینکه فرهاد مجیدی، پژمان منتظری و جواد نکونام که هر کدام می‌توانستند وزنه‌ای در زمین باشند، اکنون در این تیم نیستند، قلعه‌نویی همچنان در حال نتیجه گرفتن است. با توجه به اختلاف 4 امتیازی آبی‌ها با پرسپولیس و با نگاهی به تدابیر قلعه‌نویی در بازی‌های این فصل دور از ذهن نیست که شاگردان قلعه‌نویی محتاط‌تر از پرسپولیس گام به میدان بگذارند.
 در این میان پرسپولیس شرایط ویژه‌ای پیدا کرده است زیرا بازیکنان این تیم تمرین روز چهارشنبه را به دلیل بدقولی مدیران باشگاه در خصوص پرداخت مطالباتشان ترک کردند تا این تیم بدون برگزاری تمرین خود را برای بازی روز جمعه آماده کند.
علی دایی و تیمش که از ابتدای فصل تاکنون با حاشیه‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرده‌اند و دو بازی 6 امتیازی مقابل نفت و فولاد را با ناکامی پشت سر گذاشتند تا صدر جدول را از دست بدهند اما در این میان، محرومیت‌ها و محکومیت‌های متوالی برای دایی، اضافه شدن مشکلات مالی به سایر دغدغه‌های سرخ‌پوشان، نگرانی از تغییر در مدیریت باشگاه، حضور بازیکنان جوان در تیم ملی زیر 22 سال و بعدتر از آن محرومیت صادقیان و مسلمان که خیلی زود از سوی رییس فدراسیون وتو شد، شرایط را برای پرسپولیس خاص کرده است.
صدور بیانیه‌ باشگاه استقلال به دلیل چاپ عکس قلیان کشیدن بازیکنان استقلال روی جلد روزنامه پیروزی و صدور بیانیه باشگاه پرسپولیس در خصوص اشتباهات داوران به سود استقلال آغاز شد، فضای این بازی را بیش از پیش متشنج کرده است.

در ادامه با دو تن از بازیکنان قدیمی استقلال و پرسپولیس گفتگویی درمورد دربی 78 انجام دادیم که می خوانید:

هادی طباطبایی: استقلال بازیکنان باتجربه تری دارد

آقای طباطبایی به نظرتان بازی جمعه از نظر کیفی خوب از آب درمی آید؟
 در مورد این بازی زیاد نمی‌توان در خصوص موضوعات فنی آن صحبت کرد اما وقتی شرایط دو تیم را مورد ارزیابی قرار می‌دهم دو تیم وضع متفاوتی دارند. پرسپولیس از نفرات جوان‌تر و با انگیزه‌تر استفاده می‌کند ولی استقلال بازیکنان با تجربه‌تری دارد و بررسی گذشته به ما می‌گوید در دربی تیم با تجربه‌تر موفق‌تر است.
پس به نظر شما استقلال بازی را می برد؟
صد درصد.
کری‌های خاص این مسابقه  نسبت به گذشته عوض شده نظرتان چیست؟
در گذشته این‌طور بود که یک سری تنش‌ها از داخل زمین و توسط بازیکنان به روی سکوها منتقل می‌شد اما امروز متأسفانه برعکس شده است و ناهنجاری‌ها از روی سکو به داخل زمین منتقل می‌شود. در کنار این موضوع متأسفانه مدیران دو باشگاه با هم مشکل پیدا کرده‌اند. اما من امیدورام هواداران دو تیم فردا آرامش خود را حفظ کنند تا از دیدن یک فوتبال زیبا لذت ببرند.
با همه این اوضاع به نظرتان بازی روز جمعه تماشاگر پسند از آب در می آید؟
مسابقه استقلال و پرسپولیس شاخص‌ترین بازی کشورمان است اما همواره رویارویی این دو تیم بازی زیبایی نبوده است در حالی که این توانایی را دارند فوتبال زیباتری ارائه دهند. امیدوارم روز جمعه فوتبالی را از سوی دو تیم ببینیم که نشان دهند کیفیت خوب فوتبال کشورمان باشد.

پایان رافت: دوست دارم برنده میدان پرسپولیس باشد


شرایط این بازی را چگونه ارزیابی می کنید؟
واقعیتی که در مورد دربی روز جمعه وجود دارد این است که دو تیم با شرایطی متفاوت نسبت به بازی قبلی رود روی هم قرار می‌گیرند. پرسپولیس در هفته پیش از دربی 77 مقابل حریف خود پیروز شده بود و استقلال بازی را به حریف واگذار کرده بود اما امروز وضعیت فرق کرده است استقلال مقابل حریف خود استقلال خوزستان را شکست داده است ولی پرسپولیس به فولاد باخته است.
پیش بینی شما از نحوه بازی کردن دو تیم چگونه است؟
استقلال با اداره کردن بازی سعی می‌کند با استفاده از تک موقعیت‌ها که بیشتر هم از سانتر از جناحین است به گل برسد و با دفاع از این گل خود محافظت کند اما پرسپولیس هجومی بازی می‌کند.با این حال باید تا جمعه صبر کنیم تا ببینیم  دو تیم با چه تفکری به زمین مسابقه می‌آیند.
این دربی هم به تساوی کشیده می شود؟
من فکر می‌کنم این دربی یک برنده خواهد داشت و من به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم برنده میدان پرسپولیس باشد.
 نقش تماشاگران را در زیبایی این بازی چگونه ارزیابی می کنید؟
تماشاگران در ورزشگاه باید بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به فکر تشویق تیم مورد علاقه خود باشند خود بازیکنان هم داخل زمین به نوعی رفتار و بازی کنند که مردم از دیدن این مسابقه لذت ببرند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...