نسخه چاپی

توصیه روزنامه جمهوری اسلامی به دولت:

از سفرهای استانی نمایشی، شعاری و پرهزینه مانند سفرهای استانی احمدی نژاد پرهیز شود

از سفرهای تكراری، نمایشی و بی‌فایده و در عین حال پرهزینه پرهیز شود و این بار سفرهایی برنامه‌ریزی شود كه به دور از هیجان و شعار، با شناسایی دقیق مشكلات، به استفاده از ظرفیت‌های توسعه استانها بیانجامد.

به گزارش نما، روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از سرمقاله امروز خود نوشت:

در این هفته مسئولان دولت یازدهم اولین سفر استانی خود را با سفر به استان خوزستان آغاز کردند و دکتر حسن روحانی به همراه برخی از وزرا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات استان وارد اهواز شدند، استانی که باوجوددار بودن امکانات و ثروت خداداری فراوان، باکمبودهای متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

سفرهای استانی سران و مسئولان سیاسی کشور تا پیش از دولت‌های نهم و دهم بخشی از برنامه‌ عادی آنها برای سرکشی و نظارت بر وضعیت مناطق مختلف کشور و دیدار با مردم بود. اما پس از دو دوره ریاست جمهوری "محمود احمدی‌نژاد"، سفرهای استانی شکل و رنگ دیگری به خود گرفت. به اعتقاد بسیاری از ناظران، چهار دوره سفرهای استانی در دولت‌های نهم و دهم گر چه خالی از رهاورد نبود اما برآیند کلی آن، تصویب صدها پروژه‌ عمرانی بدون کارشناسی و مبتنی بر تصمیم‌های هیجانی و احساسی، دادن وعده‌های بلندپروازانه و ایجاد امید واهی به مردم، راه‌اندازی مانور تبلیغاتی به جای رسیدگی دقیق به مشکلات، کلنگ‌زنی‌های عجله‌ای بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های آمایشی و پیمایشی زمین، پرداخت پول‌های بی‌حساب و کتاب و صرف هزینه‌های سنگین سفر بود. از این رو مردم ایران از دولت امید و تدبیر انتظار دارند ا گر بناست رسیدگی به مسائل و مشکلات استانها ادامه یابد،

از سفرهای تکراری، نمایشی و بی‌فایده و در عین حال پرهزینه پرهیز شود و این بار سفرهایی برنامه‌ریزی شود که به دور از هیجان و شعار، با شناسایی دقیق مشکلات، به استفاده از ظرفیت‌های توسعه استانها بیانجامد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...