نسخه چاپی

شمارش برای سقوط ضد ایرانی ترین زمامدار

عکس خبري -شمارش براي سقوط ضد ايراني ترين زمامدار


مجله آمریکایی تایم با اشاره به شکست سارکوزی در مرحله اول انتخابات فرانسه و احتمال شکست وی در مرحله دوم نوشت: خروج نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه از دایره قدرت این کشور، یکی از مهم ترین صداهای مخالف ایران در میان سیاستمداران غربی را خاموش می کند. درست است که سارکوزی یکبار به اوباما گفت «نمی تواند نتانیاهو را تحمل کند و او دروغگوست» اما اگر سارکوزی شکست بخورد، نخست وزیر اسرائیل متحد مهمی را از دست خواهد داد. به همین دلیل و بدون توجه به روابط شخصی آنها، نتانیاهو سارکوزی را بهترین دوست اسرائیل در میان روسای جمهور فرانسه و دشمن ترین آنها با ایران برای اعمال فشار می داند.
تایم می افزاید: رقیب سارکوزی -اولاند- حتی اگر سیاست های رسمی پاریس را تغییر ندهد، به نظر نمی رسد خواهان ادامه سیاست های جنگ طلبانه و فعالانه سارکوزی در همراهی با واشنگتن علیه تهران باشد.
سارکوزی حتی مواضعی جنگ طلبانه تر از دولت اوباما اتخاذ می کرد و این در حالی است که اولاند بهبود مشکلات داخلی فرانسه را هدف اول خود قرار داده و انتظار نمی رود سیاست های تحریک آمیز سارکوزی علیه ایران را انتخاب کند.
مجله آمریکایی اهمیت تزلزل موقعیت سارکوزی را در این دانست که دور بعدی مذاکرات 1+5 با ایران در راه است و غرب برخلاف میل اسرائیل، درصدد پذیرش حق غنی سازی ایران می باشد که طبق ان پی تی تضمین شده است.
تایم در پایان نوشت: اگر رقیب سارکوزی پیروز شود، کمتر از او برای صف آرایی مقابل ایران فعال خواهد بود و بیشتر انرژی خود را صرف حل و فصل چالش های داخلی خواهد کرد، همچنان که در زمینه سیاست خارجه همت خود را وقف از سرگیری مذاکرات برای نجات منطقه یورو خواهد کرد. خروج سارکوزی از قدرت به معنای ساکت شدن سرسخت ترین دشمن ایران در میان سیاستمداران اروپایی خواهد بود.
یادآور می شود بحران های اقتصادی مرتبط با تحریم های ضد ایرانی تاکنون از دولت های ایتالیا و اسپانیا و یونان قربانی کرده و سارکوزی می تواند قربانی چهارم باشد.

۱۳۹۱/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...